Sediul Radio Europa Liberă din Moscova stârnește tensiuni între Rusia și SUA

Radio Europa Liberă a ajuns pe lista neagră a Kremlinului după ce a refuzat să-și catalogheze conținutul ca fiind rezultatul unui ”agent străin”. Dacă nu reușește să plătească, în tranșe, amenda care se ridică la acest moment la 2,4 milioane de dolari, RFE riscă arestarea percheziții, sechestru pe conturi, dar și arestarea editorilor seniori.

Însă staff-ul postului american susține că mărul discordiei ar fi performanțele Europa Liberă, precum și subiectele abordate – care nu se află în mod special pe lista de subiecte preferate ale Kremlinului: „Am avut tot mai mult succes în televiziune în ultimii ani, acoperind fiecare protest de la Moscova, acoperind protestul din Belarus (…) Când Navalnîi se întorcea în Rusia, eram la Berlin, eram în avionul lui, am transmis în direct [arestarea lui] în direct și următoarele proteste (…) care au fost urmărite de 42 de milioane pe platformele noastre. Aceasta este ceea ce guvernul rus vede probabil ca o amenințare”, a afirmat Kiryl Sukhotski, directorul regional al RFE / RL pentru Europa și producția TV, conform The Guardian.

Rusia consideră măsura ca fiind necesară

În 2017, Europa Liberă și alte instituții afiliate au fost catalogate de către statul rus ca fiind ”agenți străini”, după ce Statele Unite ale Americii obligau RT să se înscrie sub aspectul legii privind înregistrarea agenților străini.

Există, în mod natural, diferențe de opinie: Rusia consideră că eticheta pusă Europa Liberă este un răspuns echitabil, în timă ce instituția media susține că ea și RT nu se pot compara, dată fiind diferența de libertate editorială (pe care televiziunea rusească nu ar avea-o).

Mai mult, în decursul anului trecut, autoritatea rusă pentru reglementarea mass-mediei a solicitat tuturor ”agenților străini” să aplice un text, un sunet sau un avertisment video de 15 secunde pe tot conținutul său, gest considerat de RFE ca fiind „egal cu introducerea statului rus în conținutul editorial”. 

În răspuns la amenințările recente ale Rusiei, America a afirmat că vor exista urmări. Un purtător de cuvânt al Departamentului de Stat, Ned Price, a spus că acțiunile Kremlinului „reflectă intoleranța semnificativă și restricțiile opresive” ale regimului, conform RFERL.org.

„În cazul în care guvernul rus continuă să acționeze pentru a opri forțat RFE / RL, vom răspunde”, a spus Price. Totuși, măsurile pe care SUA ar putea să le adopte sunt încă neclare.

3 Comentarii

  1. RFE si libertatea editoriala :))) cand esti platit de Senatul SUA, servesti interesele americane, nimic altceva; ipocrizia astora e maxima

  2. Ne pisam pe RFE. A fost infiintat de Congresul SUA, angajatii sunt platiti de Congresul SUA, si a facut timp de zeci de ani politica SUA pe teritoriul est-european. Printre multe alte minciuni, in 1956 a mintit populatia maghiara revoltata, sustinand ca trupele NATO sunt in mars catre Budapesta, ca sa-i ajute pe unguri impotriva trupelor sovietice. Din cauza acestei minciuni, repetate la infinit in emisiunile RFE, zeci de mii de unguri revoltati au ajuns sa fie ucisi de trupele sovietice interventioniste. Toate sperantele maghiarilor si ale celor care simpatizau cu cauza lor, atunci, au fost ucise! In Rominica comunista au fost arestati atunci la Timisoara si Cluj peste 3000 de studenti care au vrut sa se solidarizeze cu miscarea anti-comunista maghiara. In decembrie 1990 RFE a mintit ca sunt 60000 de victime in Timisoara revoltata! Cand, in 2001, in Rominica Iliescu s-a predat practic SUA, Congresul SUA a considerat ca nu mai e nevoie de emisiunile Radio Europa Libera in limba romina, pentru populatie. Asa ca nici azi in Rominica „nu exista” inchisorile CIA de la Bucuresti aprobate de Iliescu… Nici „Petrov”-Basescu, turnatorul favorit al SUA, „nu stie” de ele…

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *