Facebook blochează în mod disproporționat reclamele axate pe sănătatea femeilor

Reglementările Facebook privind reclamele pentru produse de sănătate ar putea fi părtinitoare față de femei, arată un nou studiu. Platforma a respins reclame legate de menstruație, menopauză și fertilitate au fost respinse de platformă.

Potrivit raportului realizat de Centrul pentru Justiția Intimității (CIJ), care a analizat activitatea a 60 de companii americane în ultimii trei ani, Facebook și Instagram au respins și cenzurat reclamele tuturor startup-urilor din domeniul sănătății femeilor incluse în studiu. Conform politicilor celor două platforme, folosirea unor cuvinte care ar putea avea conotație sexuală, precum ”vagin”, sunt interzise, informează Morning Brew.

Însă pentru aceste companii, al căror scop este comercializarea produselor intime, reglementările rețelelor sociale nu numai că afectează vizibilitatea mărcii, dar face dificilă explicarea scopului produselor. De exemplu, companiile care promovau loțiuni pentru uscăciune vaginală au fost obligate să elimine cuvântul ”vaginal” din reclamele lor.

Mai mult, raportul sugerează că reclamele pentru produsele de sănătate sexuală adresate bărbaților au fost aprobate, precum cele ale companiei Hims, care comercializează Viagra.

Swipe File | Hims Facebook Ad - Swipe File
Una dintre reclamele companiei Hims la Viagra.

Un purtător de cuvânt al companiei Meta a afirmat că, în timp ce reclame pentru produse de bunăstare sexuală sunt binevenite pe Facebook, nuditatea este interzisă și există „reguli specifice despre cum aceste produse pot fi comercializate pe platforma noastră”. Totuși, compania Coral susține că, deși a respectat toate reglementările Facebook, i-a fost interzis să desfășoare campanii de instalare a aplicațiilor pe Facebook în iunie 2021 „în ciuda faptului că concurenții direcți pot face publicitate și cu conținut foarte explicit”.

Facebook este „cel mai mare motor de afaceri” pentru multe dintre companiile aflate la început de drum, iar cenzurarea reclamelor le ia oportunitatea de a își face publicitate. În plus, actuala situație nu dăunează numai afacerilor, ci perpetuează idei nesănătoase despre femei și corpurilor acestora. Cu alte cuvinte, doar pentru că un cuvânt face parte din glossarul termenilor de educație sexuală (”vagin”, de exemplu) nu înseamnă că acesta are și o conotație sexuală.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *