Propaganda rusă, îndreptată către fostul bloc comunist. România, ”o zonă fierbinte”
Propaganda rusă este îndreptată către fostul bloc comunist în mod special, iar România este ”o zonă fierbinte”, spune whistleblowerul Cambridge Analytica.
Christopher Wylie, analist canadian, și-a dobândit renumele după ce a demascat activitatea firmei de consultanță. La Cambridge Analytica, acesta ocupa funcția de director de cercetare. Într-un interviu acordat Ziarul Financiar, prezent în România în cadrul evenimentului How To Web, acesta a afirmat că România, împreună cu întregul fost bloc comunist sunt ţinte pentru propaganda rusă.
”Ruşii cred că toate ţările din fostul bloc comunist sunt încă ale lor. Ruşii vor putere dar sunt faliţi, aşa că îşi exercită puterea prin propagandă. (…) România este o zonă fierbinte pentru propaganda rusă pentru că principala ţintă acum sunt alegerile europarlamentare”, a subliniat Wylie.
În ceea ce privește modurile în care propaganda poate fi oprită înainte de alegeri, analistul a afirmat: ”Companiile care deţin aplicaţiile ştiu şi văd asta. Ei văd că un grup mare de conturi postează astăzi pe un subiect iar mâine pe un cu totul alt subiect, ceea ce înseamnă că sunt grupuri de conturi utilizate doar pentru propagandă”.
”Prin 2011-2012, mai mulţi generali ruşi scriau şi publicau comentarii şi declarau prin conferinţe că lor li se pare incredibil faptul că Vestul dublează bazele de date şi personalităţile oamenilor în online prin reţele sociale, dar mai ales faptul că aceste baze de date sunt deschise”, a mai declarat whistleblowerul Cambridge Analytica, legat de planul Rusiei de a folosi datele colectate de rețelele de socializare, conform Zf.ro.
Articole asemănătoare
Un nou fake news circulă pe Facebook: substanțele de dezinfectare a străzilor omoară porumbeii
YouTube, noi măsuri împotriva teoriilor conspiraționiste care incită la violență. QAnon este vizată
Trei angajați ai CNN, concediați pentru că au venit nevaccinați la muncă
Jurnalistul britanic Charlie Ottley a fost jefuit în România. Îi cere hoțului imaginile înapoi
Mai puțin de 1% dintre companiile din România înțeleg efectele dezinformării