Aproximativ 300.000 de postări înșelătoare, depistate de Twitter în preajma alegerilor americane

Timp de două săptămâni, cât a reprezentat cea mai sensibilă perioadă din cadrul alegerilor americane, Twitter a aplicat ”etichete contextuale” la aproape 300.000 de postări înșelătoare.

Din suma totală, peste 450 au fost acoperite cu un mesaj de avertizare, care ascundea tweet-ul până când utilizatorul lua la cunoștință natura conținutului. Această măsură mai implică și limitarea funcțiilor de pe o postare, precum redistribuirea, care e valabilă doar dacă este adăugat un comentariu suplimentar.

Compania susține că măsura a dat rezultate, întrucât s-a observat o scădere de 29% în ceea ce privește retweet-urile însoțite de comentarii personale. Un factor ar fi tocmai avertismentul, mai arată Twitter în postarea de pe blogul oficial.

„De asemenea, am luat-o înainte informațiilor potențial înșelătoare, arătându-le tuturor de pe Twitter din SUA o serie de afirmații pre-demitizate. Acestea, care au fost văzute de 389 de milioane de ori, au apărut pe timeline-urile de acasă ale oamenilor și în Căutare și le-au reamintit oamenilor că rezultatele alegerilor ar putea fi întârziate și că votul prin poștă este sigur și legitim”, se mai arată în postare.

Totuși, există și măsuri care nu au dat rezultatele așteptate. Twitter susține că, deși funcția de recomandare a unui cont pe care utilizatorul nu-l urmărea, nu s-a observat o diferență semnificativă în prevalența dezinformării și a reintrodus funcția.