Peste 500 de jurnaliști americani au fost concediați numai în ianuarie 2024

Industria media americană trece din nou printr-o creștere a concedierilor, întrucât numai în prima lună a anului 2024 și-au pierdut locul de muncă 538 de jurnaliști, potrivit unui raport realizat de Challenger, Gray & Christmas și citat de Politico.

Printre instituțiile media care au anunțat disponibilizări se numără NBC News, revista Time, Business Insider și Los Angeles Times. În plus, Sports Illustrated face o „reducere semnificativă” a forței de muncă de 100 de persoane.

Un alt exemplu este The Messenger, care, la mai puțin de un an de la lansare, a anunțat că se închide „cu efect imediat”. Cu toate acestea, numărul jurnaliștilor și al altor lucrători din mass-media care și-au pierdut locurile de muncă din cauza închiderii The Messenger nu a fost inclus în raport, astfel că numărul jurnaliștilor concediați din posturile lor în SUA în ianuarie este cu siguranță mai mare.

Concedierile din ianuarie 2024 urmează tendința din anul 2023, când au fost desființate atunci puțin peste 3.000 de locuri de muncă în presa digitală, audiovizuală și scrisă. Cel mai rău an recent a fost însă 2020, când s-au înregistrat 16.060 de reduceri de posturi.

Concedierile ar trebui să fie reconsiderate de industria media

Acest lucru se conturează într-o amenințare mai îngrijorătoare, în condițiile în care industria se luptă să găsească noi modele de funcționare. Cu toate acestea, disponibilizările masive preconizate pentru 2024 nu au doar un impact asupra lucrătorilor, ci reprezintă, de asemenea, un motiv de îngrijorare având în vedere viitoarele alegeri. Și având în vedere că industria media americană servește drept model pentru multe alte țări din Europa și nu numai, inclusiv România, o „strategie” similară poate fi adoptată de companiile care speră să se protejeze.

Cu toate acestea, așa cum experții din domeniul mass-media și jurnaliștii au subliniat deja în numeroase rânduri, jurnalismul este singura modalitate viabilă de a contracara dezinformarea legată de alegeri într-un timp atât de scurt și de a proteja democrația. Dificultățile cu care se confruntă industria ar putea fi depășite în cele din urmă atunci când aceasta va găsi un nou model de afaceri, dar care ar putea însemna schimbarea perspectivei asupra jurnalismului așa cum îl cunoaștem astăzi și investirea în mai multe resurse – inclusiv umane. Așadar, concedierile par a fi contra-intuitive pentru ceea ce urmează să se întâmple, dacă experții au dreptate în ceea ce privește nevoia de schimbare în industrie.

1 Comentariu

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *