Oamenii tind să creadă un fake news dacă îl văd de mai multe ori pe social media
După cum spunea cel mai mare propagandist al istoriei, Joseph Goebbles, ”o minciună repetată de un milion de ori devine adevăr”. Poate nu atât de mult din perspectivă obiectivă, însă din poziția consumatorilor de știri, fake news-urile pot părea mai credibile cu cât ele sunt văzute de mai multe ori.
Un studiu realizat de Psychological Science arată că tendința oamenilor este să aibă încredere într-un titlu dacă îl văd de mai multe ori – chiar dacă știrea, în sine, are caracter manipulator, conform Digitalinformationworld.com.
Cercetătorii au invitat 150 de persoane, americani cu drept de vot, să citească mai multe știri – despre care știau că sunt false. După cinci minute, acestora le-au fost prezentate alte știri, unele privind evenimente despre care au citit în prima parte, altele noi.
Atunci când aceștia au fost întrebați ce părere au despre titlurile prezentate, știrile vechi, pe care le-au văzut de mai multe ori, au fost catalogate ca fiind mai etice decât celelalte.
Sursa citată anterior mai notează că experimentul a fost refăcut, ”dar participanții au fost expuși de patru ori la titluri”. Rezultatul a fost același: oamenii tind să aibă mai multă încredere într-o știre dacă o văd de mai multe ori.
Articole asemănătoare
Portalul generalilor – despre dacopatie, dezinformare, agramatism și ceaușism târziu EXCLUSIV
Declarația lui Victor Ponta care a stârnit presa: de la apel la unitate, la previziuni electorale
Noul termen preferat al demnitarilor români, sezonul toamnă-iarnă. Inspirația: Donald Trump
Guvernul din Hong Kong acuză publicația The Economist de ”relatare părtinitoare”
Generația care “nu știe nimic”. Cum pot influența prejudecățile prezența la vot