TikTok sau YouTube: unde se câștigă cel mai bine

17.5 milioane de dolari a câștigat Charli D’Amelio, creatorul numărul unu de pe TikTok. D’Amelio este pe primul loc în topul influencerilor care au câștigat bani de pe urma conținutului publicat pe platforma gigantului chinezesc, arată o analiză Forbes.

Cele 10 vedete, aflate în topul cu cele mai mari venituri de pe TikTok, au câștigat trei ori mai mult în 2021 decât au făcut-o în anii precedenți, adică 55.5 milioane de dolari.

Forbes spune că pentru mulți dintre acești creatori, banii au venit din altă parte. Cele mai mari nume de pe TikTok joacă în filme, fac concerte și turnee prin diferite țări și au intrat în industria fashion. TikTok se află acum în cea mai bună perioadă a sa, dar cu toate astea marii creatori par să se orienteze în afara platformei pentru a câștiga bani. Totuși, față de 2020, conținutul sponsorizat și tariful pentru acest tip de postări s-au dublat în 2021, deci TikTok a început să ofere mai multe oportunități pentru creatorii săi de conținut.

O altă analiză Forbes, dar despre influencerii de pe YouTube, arată o cu totul altă lume. Cei 10 creatori de pe YouTube care se află în topul celor mai mari venituri au câștigat puțin peste 304 milioane de dolari. Pe primul loc se află MrBeast care a câștigat nu mai puțin de 54 de milioane de dolari din conținutul publicat pe platforma de video-share. Adică cam cât au câștigat toți cei din topul TikTok.

Pe lângă diferența vizibilă de bani, cea mai substanțială deosebire este faptul că cei din topul YouTube și-au câștigat veniturile din reclamele YouTube. Platforma americană a implementat și dezvoltat, de-a lungul timpului, un sistem mult mai performant de remunerație al creatorilor de conținut decât oricare altă platformă de social media.

Nimeni nu poate constesta influența TikTok asupra mediului online sau popularitatea crescândă a platformei, însă, după cum arată lucrurile în acest moment, YouTube încă reprezintă locul unde influencerii și creatorii de conținut pot să-și desfășoare activitățile și să fie plătiți semnificativ pentru acest lucru. E limpede că TikTok vrea să ofere aceleași oportunități, dar mai are de lucru până va ajunge acolo.