De EVITAT Fluierul.ro! Dezinformare, „rețeaua Soroș” și sute de conspirații EXCLUSIV

Răsfoind săptămâna aceasta diverse pagini de internet în căutarea unor informații relevante legate de protestul din 10 august, dau din întâmplare peste portalul intitulat fluierul.ro. Imediat după ce accesezi site-ul îți sare în ochi aspectul estetic, nu foarte bine pus la punct. Trecând însă peste acest detaliu minor și concentrându-ne pe conținut, portalul pare că e specializat pe teoria conspirației. La o privire de ansamblu asupra paginii principale, îți sar în ochi câteva rubrici intitulate în mod conspirativ: „Propaganda sistemului”, „Rețeaua Soroș”, „Vânzarea țării” sau „Dezinformare”.

Mai multe articole laudă acțiunile unor lideri autoritari precum Viktor Orbán sau Recep Tayyip Erdoğan, în timp ce altele acuză în mod obsesiv așa-zisa „rețea Soroș” de tot felul de conspirații. Se poate observa un puternic discurs anti-Occidental, asemănător celui promovat în Sputnik. Articolele nu sunt însă semnate cu nume și prenume, ci doar generic, „Fluierul”.

Fluierul.ro
Fluierul.ro
Fluierul.ro

Concret, site-ul preia o serie de articole de la diverse angenții de presă, după care oferă un titlu derizoriu. De pildă, articolul intitulat „Airbus s-ar putea retrage din România dacă nu primeşte o ofertă concretă din partea Guvernului” este preluat de pe Mediafax.ro și denaturat, transformându-se pe fluierul.ro în Cum ne şantajează multinaționalele străine. Airbus s-ar putea retrage din România dacă nu primește o oferă concretă din partea Guvernului”.

Mediafax.ro/Fluierul.ro

La fel și în cazul articolului intitulat „Senatul Canadei a aprobat legalizarea consumului de marijuana în scop recreaţional”, care pe fluierul.ro devine „Progresiștii vor tineri drogați și obedienți lor. Canada ultraprogresistului Trudeau e a doua țară din lume care legalizează consumul de marijuana în scop recreațional, la nivel național. Pretxetul: s-o vândă ei în locul infractorilor”, deși informația pe fond nu se schimbă.

Mediafax.ro/Fluierul.ro

Tema „resurselor naturale” este și ea tratată, printr-o demonizare a multinaționalelor și a Occidentului. Există zeci de titluri acuzatoare „Trădătorii neamului care ne dau Resursele Naturale pe Nimic”, „TRĂDARE DE ȚARĂ. FURTUL DE ZECI ŞI SUTE DE MILIARDE ALE RESURSELOR NOASTRE NATURALE”, Trădare națională pe resurse!”. Pe site găsim de altfel și o petiție prin care se cere „Naționalizarea tuturor resurselor naturale ale României”.

Fluierul.ro

Nu știm nici numele persoanei/persoanelor care dețin portalul Fluierul.ro. Tot ce știm e că vorbim de o persoană fizică și că domeniul „fluierul.ro” a fost înregistrat în 2014. Site-ul are în jur de 10.000 de urmăritori, o pagină de Facebook și una de Twitter, dar nu găsim nicio adresă de mail sau vreun număr de telefon.

Twitter
Facebook.com

Cei de la verificasursa.ro consideră la rândul lor că site-ul fluierul.ro trebuie evitat neapărat. Pentru o informare corectă, redacția Mediastandard.ro recomandă cititorilor evitarea portalului fluierul.ro.