Oamenii tind să creadă un fake news dacă îl văd de mai multe ori pe social media

După cum spunea cel mai mare propagandist al istoriei, Joseph Goebbles, ”o minciună repetată de un milion de ori devine adevăr”. Poate nu atât de mult din perspectivă obiectivă, însă din poziția consumatorilor de știri, fake news-urile pot părea mai credibile cu cât ele sunt văzute de mai multe ori.

Un studiu realizat de Psychological Science arată că tendința oamenilor este să aibă încredere într-un titlu dacă îl văd de mai multe ori – chiar dacă știrea, în sine, are caracter manipulator, conform Digitalinformationworld.com.

Cercetătorii au invitat 150 de persoane, americani cu drept de vot, să citească mai multe știri – despre care știau că sunt false. După cinci minute, acestora le-au fost prezentate alte știri, unele privind evenimente despre care au citit în prima parte, altele noi.

Atunci când aceștia au fost întrebați ce părere au despre titlurile prezentate, știrile vechi, pe care le-au văzut de mai multe ori, au fost catalogate ca fiind mai etice decât celelalte.

Sursa citată anterior mai notează că experimentul a fost refăcut, ”dar participanții au fost expuși de patru ori la titluri”. Rezultatul a fost același: oamenii tind să aibă mai multă încredere într-o știre dacă o văd de mai multe ori.