Google întrerupe publicitatea în Rusia
Google a plusat sancțiunile pe care le-a impus Rusiei și a decis să oprească rularea tuturor reclamelor asociate cu platformele aflate sub umbrela sa. Mai exact, interdicția se referă la pagina de căutare, YouTube și partenerii terți de publicitate.
”Având în vedere circumstanțele extraordinare, suspendăm ad-urile Google în Rusia. Situația evoluează rapid și vom continua să transmitem actualizări atunci când va fi cazul”, a declarat un purtător de cuvânt pentru Axios.
Decizia a venit în urma somației Roskomnadzor (agenția pentru reglementarea media în Rusia) care cerea Google să elimine anumite reclame de pe YouTube pentru că ar face parte din ”campanii publicitare de dezinformare a publicului rus”, relatează The Wall Street Journal.
Această interdicție a Google se adaugă celorlalte sancțiuni care vizau exclusiv canalele media controlate de Kremlin și care nu mai puteau să-și monetizeze conținutul folosindu-se de librăria de reclame a Google. La câteva zile distanță, însă, Google a decis să le interzică de tot.
Sistemul de ad-uri susținut de Google este cel mai mare și profitabil din lumea tech. Conform Protocol, compania a obținut venituri din publicitate în valoare de peste 200 de miliarde de dolari, cu mult peste Meta și Amazon (ceilalți doi giganți din domeniul publicitar).
Este o lovitură dură care va deveni și mai evidentă de-a lungul timpului când mai toate entitățile care activează în spațiul online și care depind de ad-uri ca sursă de venit vor resimți din plin absența librăriei gigantice a Google.
Articole asemănătoare
GDPR, un alt click în plus. Protecția datelor rămâne un mister
Google împlinește 20 de ani: trei schimbări majore și cinci lucruri pe care nu le știai despre companie
Capcana fake news. Fost corespondent BBC: Cel mai important este să găsim adevăratele victime
Legătura dintre avort și demografie, un nou subiect lansat de BOR în spațiul public
De ce ar putea #10yearchallenge să nu fie ceea ce pare