Facebook vine cu altă schimbare anti-fake news. Afectați ar putea fi publisherii mici
Scandalul Cambridge Analytica a scos la iveală pentru publicul larg o serie de probleme ale Facebook și nu numai. De atunci, compania lui Mark Zuckerberg tot încearcă – sau așa pare – să rezolve problema dezinformării și manipulării de pe platforma sa.
Să luăm exemplul celui mai nou update: în această săptămână, doi dintre cei mai importanți oameni din compania americană au explicat pe blogul Facebook că de acum vor fi trași la răspundere moderatorii grupurilor pe care se distribuie în mod frecvent știri false, nu înainte de a analiza acțiunile individuale ale moderatorilor și adminilor. Un exemplu bun ar fi aprobarea postărilor dintr-un grup, conform Gizmodo.
De menționat este că gigantul american își propune și să accepte ajutorul din partea unor ”experți”, care să-i sfătuiască cum ar arăta cea mai bună variantă. Totuși, Mark Zuckerberg a afirmat în trecut că problemele cu care se confruntă Facebook – și nu numai – nu vor fi rezolvate niciodată.
”Click Gap” este una dintre schimbările cele mai promițătoare anunțate de către echipa Facebook de această dată. Funcția va stabili dacă numărul de link-uri către alte site-uri este mai mare decât numărul de link-uri către site-ul respectiv. Google de exemplu stabilește poziția unui site în funcție de autoritatea pe care o are (adică de câte ori un site este citat vs. de câte ori citează un alt site). În postul de pe blog, Facebook argumentează că ar putea fi un semnal că site-ul produce conținut îndoielnic, sau cel puțin de calitate scăzută.
CE ÎNSEAMNĂ DE FAPT
Cu alte cuvinte, Facebook va modifica prioritatea site-urilor care apar în News Feed: indiferent de conținutul postat, dacă o pagină web cu autoritate (să spunem, de exemplu, The Guardian) ar posta un fake news și acesta ar fi distribuit pe rețeaua de socializare, materialul ar circula. În timp ce ideea că sunt mai mici șansele ca un site recunoscut să distribuie știri false sau cu caracter manipulator este corectă, aceasta nu este în mod definitoriu o regulă. Cel mai bun exemplu este Express.co.uk, care are peste o sută de milioane de vizitări online și totuși are articole cu titluri alarmiste și manipulatoare.
În cazul Facebook, cele mai afectate vor fi site-urile de dimensiuni mici, la început de drum, care nu produc neapărat conținut calitativ dar care au șanse mai mici să fie văzute de către utilizatorii platformei de socializare.
Culmea e că la începtul acestui an, compania fondată de Zuckerberg a anunțat că va investi în jurnalismul local, urmând astfel exemplul Google.
Articole asemănătoare
ViewOnce: Ce face noua funcție pe care o vei găsi în Whatsapp?
Mesajul ”M**e PSD” a apărut pe aplicația Waze
Nou atac de tip scam se propagă pe platfome de mesagerie
Influencerii cheamă oamenii la vot – prin campanii netransparente pentru un candidat
Editiadedimineata: Prima persoană reinfectată cu COVID-19 care a murit. Detalii despre structura genetică a virusului