
Facebook urmează modelul Google și promite să investească în jurnalismul local
La scurt timp de la anunțul făcut de Google – cu privire la parteneriatul încheiat cu WordPress pentru susținerea jurnalismului local -, Facebook pare că s-a hotărât să urmeze exemplul.
Compania lui Mark Zuckerberg s-a angajat ca proiectul, întins pe o perioadă de trei ani, să fie un real ajutor pentru sectoarele afectate din presă. Investiția se va ridica la 300 de milioane de dolari și va fi direcționată către „programe de știri, parteneriate și conținut”, conform CNN.
Jurnalismul local a avut de suferit odată cu revoluția digitală – de când presa a migrat în mediul online. În fruntea digitalizării s-a aflat și Facebook, motiv pentru care multe voci susțin că giganții tehnologici sunt de vină pentru declinul ziarelor (deși situația era precară de dinainte).
Un reprezentant al rețelei de socializare a afirmat că scopul unic este susținerea jurnalismului local: „Nu vrem ca editorii să fie dependenți de noi, dar vrem să îi sprijinim”.
Articole asemănătoare
Iran eliberează 70 de mii de deținuți, din cauza epidemiei de coronavirus. Nu e clar dacă se numără și jurnaliști printre aceștia
Australia acuză că proiectul chinez ”Noul drum al mătăsii” este un instrument de propagandă
Un renumit jurnalist, arestat în Guatemala. Susținătorii săi afirmă că este victima represiunii politice
Andrei Pleșu susține că Dilema Veche „se confruntă cu o iminentă dispariție”. Ce spune acționarul majoritar al Adevărul Holding
Publicațiile online, în octombrie și noiembrie: Digi își păstrează locul fruntaș, Capital revine printre cele mai citite site-uri