Cum poate (re)câștiga presa încrederea publicului? EBU vine cu 25 de sugestii
Deși încrederea în mass-media nu s-a schimbat foarte mult în ultimul timp în statele europene, spun experții, aceasta este de multe ori văzută de către public ca aflată într-o relație de semi-dependență cu alți factori sociali, precum politicul.
European Broadcasting Union (EBU) a realizat un studiu prin care oferă presei aflate în serviciul public (considerată un stâlp al democrației) 25 de sugestii prin care să-și întărească imaginea în ochii publicului.
Totodată, sunt prezentate 50 de studii de caz care evidențiază modul în care instituțiile de presă abordează provocări precum polarizarea și erodarea încrederii publicului.
Sfaturile cu care specialiștii din spatele „EBU News Report 2018 – 50 de moduri de a face mai bine” vin sunt:
- Includeți „noua ordine mondială” în procesul dvs. strategic
- Găsiți segmente de public care vă iubesc
- Combaterea revărsării informației
- Inovare radicală și încercarea unor noi lucruri
- Asigurați-vă că instrumentele noii lumi funcționează pentru dvs.
- Contextualizați datele
- Arătați societății că sunteți un aliat
- Creați un nou sentiment de apartenență
- Ascultați audiența
- Încurajați discuția civilizată
- Setați și urmați standarde profesionale înalte
- Distrugeți tabuurile jurnalistice
- Documentați-vă cu privire la prejudecăți și riscurile narațiunii
- Găsiți un spațiu pentru soluții, nu numai probleme
- Înțelegeți-vă mai bine ca și jurnalist
- Fiți mai sensibil la nuanțele problemelor
- Concentrați-vă pe diversitate și reprezentare
- Servește nevoile societății, umpleți golul
- Distanțați-vă de politică
- Primiți critica deschis și răspundeți…
- …dar nu alimentați conflictul
- Fiți transparent în privința greșelilor
- Creați alianțe
- Comunicați practicile și valorile jurnalistice
- Promovați competența mediatică
Puteți citi raportul întreg AICI
Articole asemănătoare
Va fi reconstruită scena morții jurnalistei din Cisiordania, dar puțin probabil ca tensiunea să înceteze
Google și Facebook ar putea fi obligate să împartă veniturile din publicitate cu publisherii australieni
Kârgâzstan lovește în libertatea presei: mai multor instituții media le-au fost închise conturile de social media
Șeful Pfizer a devenit ținta dezinformărilor. Miza: discreditarea vaccinului anti-COVID
Twitter extinde „etichetele de avertizare” pentru a viza și postările înșelătoare despre vaccinuri