Cum arată Twitter la o luna după preluarea de către Elon Musk

Acum o lună, Elon Musk prelua una dintre cele mai importante platforme de socializare din lume. În ciuda problemelor financiare ale companiei, a prețului foarte piperat și a mai multor reticențe, miliardarul a încheiat procesul de achiziție și a devenit CEO-ul platformei. De atunci, Twitter s-a schimbat semnificativ.

Îți amintești drama lui Musk care, în această vară, nu a mai vrut să cumpere compania. Ba că sunt prea mulți boți pe platformă (lucru care pare să nu-l mai deranjeze acum), ba că Twitter minte cu privire la protocoalele de securitate, echipa de avocați a lui Musk a găsit tot felul de scuze pentru a se sustrage achiziției, însă n-a convins pe nimeni.

Acum, Twitter este deținut de Musk și a trecut printr-o serie de schimbări care au lăsat plaforma fără unii dintre cei mai experimentați angajați și fără advertiseri.

Demiterile și plecările

Printre primele măsuri luate de Musk se numără demiterea a 3.700 de angajați (50% din forța de muncă a companiei, la vreme respectivă). Totul pentru a mai rotunji veniturile și a reduce costurile, Musk anunțând că Twitter pierde patru milioane de dolari pe zi.

Ce nu a luat miliardarul în considerare e faptul că acești oameni care au plecat –unii de bună voie– reprezentau conexiunile și experiența pe care Twitter le avea. De la persoane care țineau legătura cu agenții de publicitate și până la șeful echipei de securitate, angajații pe care platforma i-a pierdut în această perioadă au fost vitali pentru companie.

Mai mult decât atât, valul de plecări a afectat și unele angajamente pe care Twitter le-a luat înainte de preluare. Twitter Earth trebuia să fie „vocea COP27”, însă nu a mai postat de pe 4 noiembrie, iar oamenii care se ocupau de acest proiect au postat o serie de tweet-uri pe conturile personale în care anunțau că părăsesc compania.

Dacă o bună parte din aceste demiteri au fost justificate prin faptul că Twitter are nevoie de mai mulți bani, cele care au fost motivate de capriciul lui Musk sunt ceva mai greu de explicat. Zeci de angajați au fost concediați după ce l-au criticat sau contrazis pe miliardar pe subiecte, surpriză, pe care Musk nu poate pretinde că le cunoaște la fel de bine care oamenii care lucrează în acel domeniu. Cazul inginerului care lucra la aplicația Twitter pentru Android este un exemplu relevant, Musk fiind corectat de angajat cu privire la unele aspecte tehnice. Inginerul a fost concediat imediat după explicații, anunțul fiind făcut de Musk chiar pe platforma de socializare.

Banii din publicitate și „activiștii”

De departe cel mai îngrijorător lucru care se petrece acum la Twitter este decizia unor branduri renumite să renunțe să mai plătească pentru reclame pe platformă. Exodul acestor advertiseri este și aspectul cel mai supărător pentru Musk, care a acuzat „activiștii” că au convins brandurile să plece de pe Twitter și că vor distruge libertatea de exprimare.

Scandalul imitațiilor care s-a derulat pe Twitter după ce bifa de verificare a fost făcută disponibilă prin abonarea la serviciul Twitter Blue, redarea contului lui Trump și plecarea miilor de angajați, printre care și cei care mențineau infrastructura critică a Twitter, sunt motivele pentru care o bună parte dintre agenții de publicitate refuză să-și ruleze reclamele pe Twitter, mulți dintre ei concentrându-și campaniile de marketing pe TikTok sau Instagram.

Bineînțeles, Musk este supărăt de acest aspect. Compania pierde bani esențiali, iar pierderile sunt acum și ale lui. Cum să-și exprime cel mai bine frustrarea dacă nu pe „activiștii” de care tot amintește de la începutul lunii încoace. După ce a preluat platforma, Musk ținea să menționeze că „nicio decizie majoră privind conținutul sau restabilirea conturilor nu va avea loc” fără ca un consiliul de moderare să se întrunească. Musk a renunțat la înființarea acestui consiliu, fără să zică nimănui, dar reinstaurarea contului lui Trump a readus acest subiect în lumină.

În mod nesurprinzător, miliardarul a dat vina pe un grup nenumit de activiști care ar fi încălcat acordul încheiat între ei și Twitter pentru că au generat plecarea mai multor agenții de publicitate.

Probabil că sunt aceiași care voiau să distrugă libertatea de exprimare, dar nu e cert. Ce știm sigur, însă, e faptul că niciuna dintre agențiile de publicitate care au ales să înceteze să ruleze reclame pe Twitter nu a menționat că au existat presiuni din partea publicului sau al ONG-urilor. Au luat această decizie pentru că Twitter –în acest moment– reprezentă un risc crescut” pentru branduri. De vină pare să fie mereu altcineva sau altceva, mai puțin Musk sau deciziile sale.

În timp ce Twitter pare să așeze într-o poziție tot mai inconfortabilă, Musk deja dă semne că tot scandalul îl afectează și pe el. Recent, a spus că nu are de gând să rămână la conducerea companiei pentru totdeauna și caută un înlocuitor. Cea mai importantă mișcare, însă, se refră la acțiunile Tesla. Ca să acopere din pierderile pe care le suferă –atât din punct de vedere al prețului pe care l-a plătit pentru platformă, dar și al banilor pe care îi pierde din cauza advertiserilor– Musk a mai vândut o serie de stocuri în valoare de aproape patru miliarde de dolari. E a treia oară când face acest lucru de când a anunțat că vrea să cumpere Twitter, deși a făcut mai multe promisiuni publice că nu se va mai atinge de acțiunile companiei auto.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *