Americanii nu mai acordă atenție războiului din Ucraina. Interesul în online a scăzut de 22 de ori
Războiul din Ucraina nu mai reprezintă un subiect de interes pentru americanii de rând, în ciuda eforturilor Casei Albe de a sprijini eforturile Kievului împotriva ofensivei ruse. Diferențele au fost înregistrate în mediul online, interesul utilizatorilor de social media scăzând și de 22 de ori.
Studiul realizat de NewsWhip și publicat în exclusivitate de Axios, arată că numărul de interacțiuni la postările despre Ucraina au ajuns de la 109 milioane, în prima săptămână a conflictului, la 4,8 milioane, cât au fost înregistrate în prezent.
Trendul este resimțit și la nivelul presei, care a acordat din ce în ce mai puțin spațiu ofensivei din estul Europei. Astfel, în ultimele zile au apărut doar 70.000 de știri despre Ucraina, cu 450 de mii mai puține față de prima săptămână a conflictului.
Războiul din Ucraina, mai puțin interesant decât procesul Depp-Heard
Timp de șase săptămâni, în lunile aprilie și mai, procesul dintre actorul Johnny Depp și fosta sa soție, Amber Heard, a fost mai popular decât războiul ucrainean.
Subiecte ceva mai presante, precum posibilitatea eliminării dreptului la avort, conflictul din estul Europei sau inflația s-au aflat în coada clasamentului, după scandalul de la Hollywood și achiziția Twitter de către Elon Musk.
Un trend constant
Fenomenul nu este remarcant și, într-o anumită măsură, face parte din logica comunicării. Oamenii nu pot rămâne setați pe un singur subiect o perioadă mare de timp, mai ales în era informației. Dacă mai adăugăm conținut cu impact emoțional mare sau lipsa unui flux constant de informații susținute, atunci trendul este de înțeles.
Ceva similar s-a întâmplat și în primul an de pandemie, când, după o perioadă de conectare constantă a publicului la orice înseamnă știri, s-a produs un declic. Reuters raportează că, tot în Statele Unite, interesul pentru știri a scăzut drastic în Statele Unite după alegerea președintelui Biden – în special în cazul grupurilor de dreapta.
S-a observat că interesul pentru știri a crescut în unele țări care au fost grav afectate de criza sanitară. De asemenea, este mai mare la persoanele ale căror vieți au fost direct afectate – ceea ce, deși trist, ar putea explica noul trend experimentat de americani. S-ar putea ca simpla distanțare geografică și socio-culturală a populației americane de cea ucraineană, aflată în estul Europei, să-i împingă pe americani să privească spre lucruri mai apropiate de ei – atât fizic, cât și emoțional.
Ucraina are de pierdut
Însă concluziile studiului NewsWhip reprezintă o veste proastă pentru Ucraina, care se bazează pe ajutorul occidental pentru a câștiga războiul.
Inclusiv Zelenski a spus, pentru Axios, că rezultate studiului îl îngrijorează. Liderului de la Kiev îi este teamă că oamenii vor deveni „sătui” și „cinici” și vor vrea „ceva nou”. Or dacă înarmarea Ucrainei nu mai este susținută de opinia publică, a cărei atenție se va întoarce către un alt subiect, atunci nici guvernele nu-și vor permite să ia măsuri considerate a fi nepopulare.
Articole asemănătoare
OpenAI interzice folosirea ChatGPT în scopuri politice
Care este diferența dintre algoritm și inteligență artificială
În fosta fabrică de geamuri din Buzău se minează Bitcoin. În SUA, se cumpără vechi centrale electrice în același scop
Ce scrie presa internațională despre drona rusă căzută pe teritoriul României
Jocurilor Olimpice de la Paris, ținta unei campanii de dezinformare a Rusiei