
Dezinformarea a alimentat boicotul supermarketurilor
Ura față de orice este diferit nu este un concept nou. Frustrarea oamenilor față de traiul greu le dă populiștilor ocazia să găsească tot felul de pretinși vinovați. În trecut, au fost evreii, burghezii, iar acum s-a ajuns la imigranți, femei și corporații.
În România, extremiștii au exploatat nemulțumirile românilor pentru a stârni ură față de marile companii. Călin Georgescu i-a îndemnat, în timpul unei emisiuni TV, pe susținătorii săi să boicoteze supermarketurile. Motivul? Nu ar avea produse românești.
Dezinformarea, însă, a mers mai departe și a ajuns să prezinte videoclipuri cu farse din supermarketurile din Ucraina ca fiind forme de protest manifestate de români.
Aflați mai multe despre cum simpla minciună despre produsele românești a ajuns să fie privită ca îndemn de boicot economic în noul episod al Pastilei de (DEZ)INFORMARE, o emisiune realizată de Editiadedimineata.ro și Mediastandard.ro, difuzată pe Digi24 și YouTube:
Articole asemănătoare
Cutremurul din Myanmar, folosit pentru conținut fals: AI-ul, noua unealtă a manipulării
Pastila de (DEZ)INFORMARE: Sunt schimbările climatice reale?
Recomandările redacției. Despre dezinformare: Rolul AI în alegeri, ce se întâmplă în Zimbabwe și o părere diferită
Ce caută partidele și politicienii din România pe Twitter, o platformă nepopulată de români?
Efectele mai puțin cunoscute ale incendiilor din Australia: poze înșelătoare ajunse virale și negarea schimbărilor climatice