Cum a încercat firma angajată de Facebook să-l discrediteze pe Soros
Spre sfârșitul lunii noiembrie, a ieșit la iveală că o firmă de PR a fost angajată în mod special de către Facebook pentru discreditarea filantropului George Soros. Însă publicația BuzzFeed arată că manipularea este mult mai vastă.
Jurnaliștii de peste ocean au pus mâna pe o serie de documente care arată modul în care firma angajată de compania lui Mark Zuckerberg a manipulat narativul în cazul celui care, la începutul anului 2018, a criticat dur Facebook, conform Buzzfeed.
Persoana care ar fi cerut investigarea intențiilor lui Soros privind rețeaua de socializare a fost directorul executiv al Facebook, Sheryl Sandberg. Acest lucru a iești la iveală la puțin timp după ce şeful departamentului de comunicare şi politici, Ellio Schrage, și-a asumat vina printr-un memorandum.
Documentul prezentat de publicație săptămâna trecută arată că Definers Public Affairs a distribuit reporterilor presupusul scenariu privind legăturile lui George Soros cu grupuri de stânga de advocacy care au criticat în nenumărate rânduri platforma de socializare. Pe lângă aceste informații, firma de PR a introdus și fragmente preluate din informații accesibile publicului, inclusiv extrase de știri și postări pe blog.
„Recent, o serie de grupuri progresive s-au reunit pentru a forma campania „Freedom from Facebook”, care are un buget de anunțuri de șase cifre”, se afirmă în document. „Nu este clar cine oferă fonduri mari pentru campanie sau ce motive are. Cel puțin patru dintre grupurile din coaliție primesc finanțare sau sunt aliniate cu George Soros, care a criticat public Facebook. Nici Freedom From Facebook, nici Institutul Open Markets nu au răspuns la întrebările despre cine finanțează această campanie.”
Articole asemănătoare
Editiadedimineata: Alegeri locale 2020. Cine sunt candidații care au intrat în cursa pentru conducerea Capitalei
Dilema postărilor anti-vaccin: a cenzurat Facebook manipulările privind vaccinurile?
Propaganda rusă prezintă Occidentul ca fiind divizat în susținerea oferită Ucrainei
Publicația portugheză Observador a informat publicul tânăr prin Instagram, în campania electorală
UNICEF a realizat un test care-ți arată cât de mult știi despre coronavirus