Rusia a folosit site-uri care imitau publicații occidentale într-o largă campanie de dezinformare

Numele și imaginea a 60 de ziare occidentale legitime sunt folosite de propaganda rusă într-o amplă campanie de dezinformare, menită să semene confuzie. Printre victime se numără Der Spiegel, The Guardian și Ansa. 

Politico notează că popularul ziar britanic The Guardian a publicat un articol în care a ridicat îndoieli cu privire la crimele de război ale Rusiei în Ucraina, în timp ce în Germania, Der Spiegel a avertizat asupra penuriei de gaze naturale.

Toate aceste știri erau false. De fapt, nici măcar site-urile care au postat aceste știri nu erau cele care pretindeau că sunt.

Rusia promovează războiul din Ucraina

Toate făceau parte dintr-o mare rețea de site-uri și conturi false de social media controlate de Kremlin, detectate de Facebook. Știrile false au fost promovate pe scară largă pe Facebook și Twitter, vizând persoane din Uniunea Europeană și din Regatul Unit, într-o încercare a Rusiei de a câștiga susținere pentru invazia din Ucraina.

Alte organizații media ale căror site-uri au fost copiate se numără Welt din Germania, 20 Minutes din Franța și Daily Mail din Marea Britanie.

Raportul Facebook arată că cele peste 60 de site-uri media frauduloase au fost promovate intensiv pe rețelele de socializare, inclusiv prin publicitate de pe Facebook, în care au investit peste 100.000 de dolari.

Screenshot of a spoofed article impersonating The Guardian but with headline adjusted to a pro-Russian narrative
sursa foto: The Verge

Campania s-a desfășurat în perioada aprilie-septembrie și a reprezentat cea mai complexă campanie de promovare a intereselor Rusiei de la începutul războiului. În ciuda faptului că Meta nu a putut să atribuie acțiunea unui anumit grup din Rusia, dovezile – inclusiv faptul că unele dintre aceste site-uri web au fost înregistrate în interiorul țării, utilizarea extensivă a alfabetului chirilic și greșelile de limbă asociate în primul rând cu limba rusă tradusă -, împreună cu narativele promovate, indică că ar fi o acțiune a Rusiei.

Campania, care s-a desfășurat între aprilie și septembrie, reprezintă cel mai mare și mai complex efort sub acoperire de promovare a intereselor Rusiei pe rețelele de socializare de la începutul războiului din Ucraina.

1 Comentariu

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *