Într-o lume a rechinilor Big Tech pentru mass-media, Apple pare a fi o opțiune mai bună

Pe MediaStandard.ro, am mai vorbit despre viitorul sumbru care așteaptă industria media, în special în partea de vest a lumii. Schimbările drastice în comportamentul consumatorilor, determinate parțial de social media, au făcut ca până și punctele de vânzare online să se teamă de ceea ce va urma.

Așa că, în mod firesc, au apărut diferite alternative. Noi, la MediaStandard.ro, credem că platformele de streaming precum Twitch ar putea fi unul dintre mediile folosite pentru a împărtăși știrile într-un mod mai relevant pentru noul tip de consumatori. Pentru cei care nu știu, platformele de streaming oferă și o paletă largă de modalități de monetizare – cu ceea ce industria media a avut și continuă să aibă probleme, având în vedere că bugetele de venituri din publicitate nu au crescut semnificativ, iar marile platforme tehnologice, precum Google și Facebook, monopolizează piața. Creatorii pot câștiga prin venituri din reclame, abonamente plătite, vânzări de mărfuri și donații, toate acestea în timp ce se conectează și comunică direct cu cei care se uită.

O contribuție în timp real din partea telespectatorilor ar putea fi o provocare pentru jurnaliști, care sunt obișnuiți să primească feedback după ce publică sau intră în emisie, dar să privim partea bună a lucrurilor: posibilitatea ca oamenii să comenteze în timp real ar putea duce la acte jurnalistice mai bune, fiind necesare mai multe informații de context și chiar la verificarea faptelor.

Dar platformele de streaming nu sunt singura opțiune. Și, așa cum spune o vorbă, „cerul este limita” – sau, în acest caz, Big Tech.

Parteneriatul cu Apple, unul corect

Apple News devine o posibilă salvare pentru editori. Publicații precum The Daily Beast, Condé Nast, și Time au început să vadă Apple News+ ca o sursă semnificativă de venit direct. Deși acest serviciu este destinat exclusiv abonaților Apple, publicațiile amintite au înregistrat venituri de milioane de dolari într-un timp relativ scurt.

Un purtător de cuvânt al Time a declarat că Apple News a devenit „unul dintre cei mai importanți parteneri ai noștri și oferă anual venituri de 7 cifre pentru TIME”, adăugând că publicația a adunat luna trecută 5 milioane de vizitatori unici de la Apple News.

Semafor notează, de asemenea, că, după ce tabloidul digital de știri Daily Beast a intrat în programul Apple News+, impactul a fost imediat: pentru un site de știri de dimensiuni medii, este de așteptat ca Daily Beast să obțină venituri de 3-4 milioane de dolari în acest an numai din Apple News. Cifra poate părea sau nu foarte mare, în funcție de reperele personale, dar este mai mare decât ceea ce Daily Beast ar câștiga din propriul program de subscripție.

Alte instituții media, cum ar fi Slate, sunt încă în faza de explorare a beneficiilor unui parteneriat cu Apple.

Președintele Slate, Charlie Kammerer, a declarat într-un interviu pentru Semafor: „Ne concentrăm cu adevărat pe modul în care să ne fidelizăm publicul atât pe platformă, cât și în afara ei, iar acest lucru funcționează bine. În timp ce continuăm să creștem afacerea noastră de membru în cadrul ecosistemului Slate, ne uităm și la parteneri precum Apple News+ ca un instrument de descoperire – și poate de redescoperire – pentru ca oamenii să găsească conținutul Slate acolo unde se află și să plătească pentru el”.

„Ei [Apple] au realizat un produs care este atrăgător atât pentru cititori, cât și pentru editori, iar pentru noi a devenit un flux de venituri suplimentare plăcut”, a mai adăugat el.

Quid pro quo

În general, instituțiile media care s-au înscris pentru a face parte din programul de știri Apple nu au prea multe sau chiar nimic de reproșat.

Compania Big Tech este văzută ca fiind un partener de încredere, care plătește corect și, cel mai important, ține cont de actul jurnalistic.

Multe dintre problemele cu platformele similare, cum ar fi Google News, este algoritmul. Cu toate acestea, deși Apple News afișează uneori articole pe baza algoritmului, Apple News angajează, de asemenea, o echipă de jurnaliști – condusă de redactorul-șef Lauren Kern, fost redactor la New York Magazine – pentru a „curatorializa” conținutul. Obiectivul echipei pare să fie conținutul jurnalistic de calitate, relevant pentru utilizatori. Sigur, există o mare problemă, care apare întotdeauna când vine vorba de știri pe platformele Big Tech: utilizatorii sunt stimulați să se aboneze la Apple News+ mai degrabă decât direct la publicații, ceea ce ar putea lua o potențială parte din veniturile instituțiilor de presă. Cu toate acestea, având în vedere că în ultima vreme consumul direct de la sursă a scăzut, astfel de compromisuri par acceptabile pentru moment.

Un alt dezavantaj ar fi, bineînțeles, că nu toți utilizatorii au acces la platformă. Apple News nu este deocamdată disponibilă în România.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *