Viitoarele alegeri din SUA, vizate puternic de o campanie de dezinformare pro-China
Rusia a încercat, Iranul a făcut-o și el – acum este timpul ca China să intre pe scena operațiunilor de influențare a alegerilor electorale din alte țări. Chiar dacă operațiunea în cauză a fost oprită înainte de a avea un impact major, metoda pare să fie folosită tot mai des – ceea ce ar reprezenta o amenințare pentru țările democratice.
Un raport al firmei de securitate cibernetică și de informații despre amenințări Mandiant arată că un grup care a promovat ani de zile interesele chineze prin campanii de socializare în Taiwan și Hong Kong încearcă acum să influențeze alegerile din SUA. Potrivit constatărilor, grupul, numit Dragonbridge, vizează publicul american prin răspândirea de dezinformări, scrie Wired.
Printre afirmațiile false făcute de Dragonbridge se numără: faimoasa campanie de piraterie informatică desfășurată de hackeri chinezi sponsorizați de statul chinez a fost realizată de fapt de serviciile secrete americane, sabotarea conductelor NordStream a fost realizată de SUA, printre postările menite să demoralizeze alegătorii și să reducă prezența la vot înainte de alegerile parțiale din noiembrie.
Un grup pro-chinez folosește dezinformarea împotriva democrației
Chiar dacă firma de securitate cibernetică a refuzat să publice atât toate postările de dezinformare identificate, cât și platformele pe care ele au fost identificate, spune că acestea sunt de ordinul miilor.
Mai mult decât atât, postările urmează o rețetă: sunt menite să erodeze încrederea publicului în calitatea democrației americane prin evidențierea așa-zisului nivel de partizanat în politică. Într-un caz, imagini de la insurecția de la Capitol Hill, din 6 ianuarie 2021, au fost folosite pentru a îndemna utilizatorii de social media să nu voteze.
Potrivit Mandiant, grupul a afirmat, de asemenea, prin intermediul mai multor conturi false de Twitter, că campaniile de spionaj desfășurate de prolificul grup de hackeri APT41, legat de China, sunt de fapt opera NSA și CIA.
Pentru ca informația să fie mai plauzibilă, organizația pro-chineză a creat și postări false ale unui cont care a publicat anterior dovezi care leagă mai multe campanii de hacking de China (Intrusion Truth)
Campanie fără succes
„Acest actor a crescut rapid și a fost hiper-agresiv. Au trecut de la desfășurarea unor campanii limitate, concentrate în Hong Kong, la o operațiune globală pe zeci de platforme”, a afirmat John Hultquist, vicepreședinte al departamentului de analiză a informațiilor din cadrul Mandiant.
Din fericire, compania de cybersecurity consideră că niciuna dintre aceste campanii nu a avut un succes deosebit, deoarece multe dintre postări au avut un număr limitat de interacțiuni. Unele dintre tweet-urile false care se dădeau drept Intrusion Truth nu au avut niciun semn de engagement.
Cu toate acestea, țările democratice, inclusiv SUA, nu ar trebui să adoarmă din cauza lipsei de succes pe care a avut-o campania pro-chineză. Experții în dezinformare consideră că China și-ar putea dezvolta campaniile pentru a se adapta mai bine la public.
Până atunci, propaganda chineză este destul de plictisitoare pentru publicul occidental. În timp ce frazele abstracte, precum apelul la „era dicarea acestui sistem ineficient și incapabil”, pot funcționa în țări precum China, unde limbajul de lemn este folosită intens în discursul ideologic, ele nu rezonează cu utilizatorii din Vest. Autorul cărții Active Measures, despre istoria dezinformării, Thoms Rid, consideră că propaganda chineză nu a citit manualul de dezinformare. „Pare a fi o chestiune îndepărtată, de amatori, făcută de la Beijing”, a spus el.
Articole asemănătoare
Dezinformările care au marcat România în 2021: despre mișcarea anti-vax, victimizare și influența Rusiei
Editiadedimineata: Site-uri false care îți golesc cardul. Cum are loc tentativa de phishing?
Editiadedimineata: Prima persoană reinfectată cu COVID-19 care a murit. Detalii despre structura genetică a virusului
Demisie la vârful Agerpres: Alexandru Ion Giboi și-a anunțat plecarea
Google România aniversează 12 ani. Ești curios să vezi cum arată birourile lor?