TikTok încearcă să convingă politicienii europeni cu privire la siguranța datelor
TikTok a început o campanie de convingere a politicienilor europeni că platforma va securiza datele utilizatorilor. Compania chineză le-a prezentat oficialilor măsuri extrem de transparente și s-a oferit să fie monitorizată de o companie terță, care să analizeze transferurile de date.
Denumită „Project Clover” campania e similară cu eforturile TikTok desfășurate în SUA, unde încearcă să convingă administrația prezidențială că datele americanilor nu ajung în China. După ce a promis că va construi servere centrale pe teritoriul Europei, TikTok s-a angajat, acum, ca toate transferurile de date să fie monitorizate de o companie terță europeană.
Pe lângă această supraveghere, compania americană Oracle va continua să analizeze algoritmul de recomandare pentru a identifica dacă există interferențe din partea guvernului chinez.
Mai mult, surse citate de Wall Street Journal spun că promisiunile TikTok cu privire la transparență sunt „nemaiîntâlnite”, mult peste ce oferă orice altă platformă de socializare de pe piața europeană. Cu toate astea, politicienii rămân sceptici când vine vorba de abilitatea platformei de a refuza o cerere sau un ordin venit din partea autorităților chineze. La fel ca în cazul negocierilor din SUA, TikTok evită politicos subiectul.
Prinsă la mijloc în contrele Occidentului cu China, TikTok se vede nevoită să facă eforturi –aparent nemaiîntâlnite– pentru a convinge oficialii vestici că datele utilizatorilor nu ajung pe mâinile regimului de la Beijing.
Întâlnirea de care amintește WSJ se referă la una desfășurată cu politicieni britanici în Londra, însă Project Clover pare de-abia la început. În ianuarie, șeful TikTok a avut o întâlnire cu oficialii Uniunii Europene pentru a face promisiuni similare cu privire la siguranța datelor utilizatorilor din blocul comunitar. În perioada următoare platforma de video-share ar urma să-și prezintă măsurile de securizare a datelor din Europa, pe care deja le numește ca fiind „unice în industrie”.
Recent, Parlamentul European a decis să interzică TikTok pe telefoanele angajaților, iar decizia a ajuns să fie dezbătută și în România. Până atunci, însă, gigantul de social media va căuta să calmeze o parte din îngrijorările venite din partea autorităților. Refuzul de a răspunde la cea mai arzătoare întrebare, pe de altă parte, va menține scepticismul acestora, care se regăsește tot mai mult și în rândul populației generale.
Articole asemănătoare
Implementarea greșită a GDPR ar putea afecta Institutul Național de Statistică
Doar 3 din 10 români consideră că teoriile conspiraționiste despre COVID-19 nu sunt reale
Ce scrie presa internațională despre România, în plină criză de COVID-19
Google implementează un nou instrument AI pentru căutările privind vaccinul anti-COVID-19
Amendă aplicată de ANSPDCP pentru marketing nesolicitat prin telefon