
Studiile afirmă că știrile false aproape au dispărut de pe Facebook
Facebook amintește, într-o postare de pe blogul său, de mai multe studii efectuate privind fenomenul fake news. Acestea afirmă că știrile false aproape au dispărut de pe platforma de socializare.
Este vorba de o analiză efectuată de Hunt Alcott, Matthew Gentzkow, și Chuan Yu, al cărui subiect se centrează pe dezinformările de pe Facebook și Twitter. În primă etapă, s-a realizat o listă cu site-urile care ar împrăștia știri false, apoi s-a trecut la observarea interacțiunilor utilizatorilor de Facebook cu aceste posturi. S-a observat că interesul pentru fake news a scăzut cu aproape jumătate față de anul 2015.
O concluzie asemănătoare au tras și cercetătorii de la School of Information Center for Social Media Responsibility din cadrul Universității din Michigan, care mai adaugă că se observă o diferență majoră între Facebook și Twitter: pe cea din urmă este cu 50% mai probabil să dăm de content fals.
Pe aceeași linie a mers și Les Decodeurs, o divizie de analiză a faptelor din cadrul publicației franceze Le Monde, care a analizat interacțiunile utilizatorilor de Facebook, Twitter, Pinterest și Reddi cu postări provenite de pe 630 de site-uri – considerate nedemne de încredere – și a descoperit că numărul de așa-zise publicații online s-a redus considerabil.
Citiți mai multe AICI
Articole asemănătoare
Jandarmeria justifică represiunea protestului din 10 august cu imagini de pe Russia Today
Dezinformarea de dreapta generează mai mult ”engagement” pe Facebook decât orice alt tip de conținut politic
Revizuirea Codului UE privind dezinformarea se prelungește până în 2022
Viitoarele alegeri din SUA, vizate puternic de o campanie de dezinformare pro-China
Se lanzează Oversight Board, Curtea de Apel a lui Facebook pentru reclamațiile tale