Doi influenceri recunosc că au fost plătiți pentru campania lui Călin Georgescu de pe TikTok
Sub hashtagul #echilibrușiverticalitate, zeci de influenceri români au publicat, cu puțin timp înainte de primul tur al alegerilor prezidențiale, videouri trase la indigo ca mesaj, prin care îi îndemnau pe români să voteze un candidat care are anumite calități.
La momentul respectiv, campania a fost asociată greșit cu Mircea Geoană, însă o analiză Expert Forum realizată după ce Călin Georgescu a intrat în turul al doilea arată că el ar fi stat în spatele mesajului #echilibrușiverticalitate.
„Partea interesantă a acestui mesaj e că nu menționează numele lui Georgescu explicit, deci se suprapune şi cu aşteptările publicului AUR, ceea ce duce la o competiție a absurdului între fanii care se contrazic în comentariile trendului #echilibrușiverticalitate în privinţa omului care trebuie, de fapt, votat”, se arată în raport.
Campania, făcută prin FameUp
După aceste revelații, HotNews.ro a stat de vorbă cu mai mulți influenceri. Doi dintre ei au recunoscut, în discuții separate, greșeala pe care au făcut-o atunci când au acceptat campania de pe FameUp fără să ceară mai multe detalii.
Primul care a oferit mai multe informații despre campanie este Marius Cătălin. Videoclipul de pe contul său de TikTok, care conțineau „#echilibrușiverticalitate” și „#prezidențiale2024”, era marcat ca fiind „parteneriat plătit”.
Creatorul de conținut a afirmat că oferta i-a fost făcută pe aplicația FameUp, care se ocupă cu intermedierea campaniilor între branduri și mici creatori de conținut. În spatele acestor campanii erau două agenții, Fundament Campaign și Progresia Campaign, iar anunțul nu conținea detalii despre asocierea cu vreun candidat sau partid.
„Am fost un prost”
Al doilea creator de conținut care a vorbit despre campania de pe TikTok a fost Alex Stremițeanu. Deși inițial el a negat că a acceptat campania FameUp, a revenit ulteior cu un video în care își recunoaște vina.
„Am luat parte la campania de promovare a lui Călin Georgescu. Am fost un prost. În momentul în care am acceptat campania cu #echilibrușiverticalitate, ca orice campanie, vine la pachet cu un brief. În acest brief era menționat faptul că nu se dorește să ținem partea vreunuia dintre candidați sau vreunui partid. Tot în brief se menționa faptul că se dorește ca noi să creștem conștientizarea asupra ideii că este important ca oamenii să meargă la vot”, își începe creatorul de conținut clipul de pe TikTok.
@stremiteanu.alex Am gresit! #fyp #foryou #foryoupage
Influencerul a mai spus: „Îmi pare rău că am fost folosit precum un câine în această campanie, fără să îmi dau seama ce fac. Când am luat această campanie am știut că nu țin partea politică absolut a nimănui, dar acum au ieșit multe la iveală”.
Alex Stremițeanu a revenit apoi cu un al doilea video, în care explica mecanismul folosit de cei din campania lui Georgescu.
„S-a folosit de influenceri și micro influenceri pentru a-și răspândi 2 hashtaguri: #prezidențiale2024 și #echilibrușiverticalitate. În spatele acestei scheme era de fapt important să răspândim hashtagurile care să aducă în comentariile clipurilor noastre cât mai mulți boți ca să lase cât mai multe comentarii cu «votăm Călin Georgescu». De ce? Pentru că în momentul în care vezi în comentariile clipurilor noastre, de curiozitate o să intri și tu să vezi cine e Călin Georgescu”, a explicat Stremițeanu.
@stremiteanu.alex Imi pare rau ca am luat parte la asa ceva! #fyp #foryou #foryoupage
Creatorul de conținut a mai explicat că cei din spatele campaniei au mizat pe „comoditatea” utilizatorilor, care ar căuta tot pe TikTok informații suplimentare despre Călin Georgescu.
Astfel, ar da peste „niște videoclipuri care sunt atât de bine structurate și au niște mesaje atât de bine gândite, încât gâdilă urechea fiecărui ascultător”.
Articole asemănătoare
De ce cred susținătorii QAnon că Trump va redeveni președinte pe 4 martie
O înregistrare audio arată cum Giuliani a pus presiune pe oficiali ucraineni pentru a anunța anchetarea lui Biden
TikTok a oprit o rețea de influență în România și a șters mii de postări din cauza dezinformării
Recomandările redacției: Viitorul jurnalismului este incert
Editiadedimineata: Confruntat cu o creștere a numărului de infectări, Israelul înăsprește măsurile din carantină