Renunți la cookie-uri? The Guardian dezvăluie un nou mod de a rula reclame – într-un mod etic
Cui îi plac reclamele? De cele mai multe ori, acestea ocupă mari părți din site-urile de știri și ne îngreunează nouă, cititorilor, urmărirea conținutul cu atenție, fără a fi distrași de o reclamă pentru ceea ce algoritmul crede că ne place.
Dar acum The Guardian a găsit o modalitate de a difuza reclame într-un mod etic, chiar și pentru cei care dau click pe „Reject All Cookies”. Organizația media îl numește un „produs publicitar cu integritate”, denumit Guardian Light. Acest lucru înseamnă că brnadurile „pot ajunge acum la utilizatorii care respectă viața privată pentru prima dată după mulți ani”, conform PressGazette.
Ce face Guardian Light, de fapt?
Sistemul afișează reclame pentru cititori pe baza a ceea ce aceștia citesc în acel moment, fără a colecta date despre activitatea lor. Practic, cineva care se află în secțiunea de tehnologie, de exemplu, ar putea primi o reclamă de la Sony – pentru că este ceva ce l-ar putea interesa, din moment ce citește articole despre tehnologie.
The Guardian a declarat că „primele rezultate ale testelor arată că Guardian Light oferă scoruri excelente de vizualizare și rate de clicuri”.
Iar dacă sunteți îngrijorat de confidențialitate, puteți să vă liniștiți: Imogen Fox, șefa departamentului de publicitate de la Guardian, a explicat că Guardian Light funcționează „fără a utiliza cookie-uri de la terți, urmărire sau orice altă tehnologie de licitație”.
De ce contează acest lucru?
Potrivit directorului de clienți, marketing și cercetare al The Guardian, James Fleetham, a declarat la evenimentul de lansare a Guardian Light: „În momentul de față, aproximativ 30% dintre persoanele care navighează pe internet fac clic pe «respingeți totul» [atunci când sunt întrebați dacă doresc să accepte cookie-urile]. Dar atunci când fac acest lucru, nu le putem oferi publicitate”.
În timp ce cifrele The Guardian, furnizate de platforma de publicitate Permutive, sunt mai optimiste, alte surse estimează că numărul utilizatorilor care resping cookie-urile se ridică la 70%.
O nouă modalitate de a servi reclame utilizatorilor oferă instituțiilor de presă online oportunitățile de a-și menține bugetele pe linia de plutire, într-o industrie care a devenit dependentă de giganți tehnologici precum Google și Facebook.
Cu toate acestea, dacă este o soluție pe termen lung sau una care să compenseze pierderile din alte părți, este încă în dezbatere. În cele din urmă, este clar că vechiul model de publicitate se confruntă cu provocări din cauza faptului că utilizatorii devin din ce în ce mai atenți la viața privată – iar instituțiile media sunt forțate, încă o dată, să se adapteze.
Articole asemănătoare
Dezinformarea rusă afectează armata Bulgariei
Visegrad24, contul de Twitter citat de mulți, dar în care puțini ar trebui să se încreadă
Premieră în mass-media din România. Digi24 și Editiadedimineata.ro lansează primul proiect integrat TV-online: Oamenii dimineții
Rusia folosește rapoarte false de fact checking ca să răspândească dezinformare despre Ucraina
De la anchete jurnalistice la dosare penale. Investigațiile care au schimbat România