Papaya Advertising, doza de publicitate făcută cu umor și ironii subtile
Un spot publicitar trece nevăzut de cele mai multe ori, dacă acestuia-i lipsește aerul proaspăt. Oricine a stat în fața televizorului măcar câteva minute în timpul reclamelor știe că majoritatea agențiilor de advertising folosesc o rețetă simplă: oameni fericiți și mulțumiți.
Însă în marea de producători de reclame se află și Papaya Advertising. Unul dintre cele mai populare materiale făcute de ei a fost pentru brandul de vopsele ”Savana”, cel mai discutat fiind acela în care este explicată cu umor diferența dintre ”datorită” și ”din cauza”. Spotul publicitar a fost distribuit de pe pagina de Facebook de 345 de ori, a primit 1,8 milioane de reacții și a fost vizualizat, până în prezent, de 27 de mii de ori.
”Unii zic că „datorită” acestei campanii, guvernul a comandat 1200 de dicționare și gramatici de bază ale limbii române. Alții zic că „din cauza””, este mesajul ce însoțește videoclipul, care vine după ce Guvernul României a achiziționat câteva sute de dicționare.
Unii zic că "datorită" acestei campanii, guvernul a comandat 1200 de dicționare și gramatici de bază ale limbii române. Alții zic că "din cauza".
Gepostet von Papaya Advertising am Montag, 2. Juli 2018
Un alt exemplu de reclamă realizată atât în scop comercial, cât și cu un substrat social, este cea realizată pentru compania Transavia. ”Dacă mai mulți ar fi făcut lucrurile așa cum trebuie, România ar fi arătat altfel”, este mesajul cu care Papaya încheie spotul publicitar, iar pe Facebook adaugă textul ”Pentru ca răul să triumfe, e suficient ca oamenii buni să nu facă nimic. Sau brandurile”.
Nici acest material marca Papaya Advertising n-a fost trecut cu vederea, strângând pe Facebook aproximativ patru mii de reacții și 9,8 mii de distribuiri.
Transavia – Dacă mai mulți ar fi făcut lucrurile așa cum trebuie
Pentru ca răul să triumfe, e suficient ca oamenii buni să nu facă nimic. Sau brandurile. #papaya #transavia
Gepostet von Papaya Advertising am Dienstag, 19. Juni 2018
Recent, Papaya Advertising a fost și în centrul unui scandal, după ce a anunțat pe Facebook că se va lipsi într-o zi de la muncă, întrucât angajații vor să participe la unul dintre protestele din Piața Victoriei. La mai puțin de 24 de ore de la postare, CEC Bank, deținută de stat, a încheiat colaborarea de 10 ani cu agenția de publicitate. Robert Tinder, șeful agenției, a subliniat că în notificarea de reziliere a contractului nu a existat o motivare.
Multumim CEC Bank pentru 10 ani de colaborare frumoasa, chiar si pentru anul in care am lucrat pro bono.Daca stie…
Gepostet von Papaya Advertising am Dienstag, 26. Juni 2018
Articole asemănătoare
Bad idea: Israelul vrea să interzică postul Al Jazeera
Google demarează o campanie de lobby pentru a influența viitoarele norme europene din domeniul digital
SUA acuză Rusia că ar fi fabricat un clip pentru a-l folosi drept pretext pentru a invada Ucraina
O cercetătoare de la Harvard specializată în dezinformare acuză universitatea că a concediat-o pentru a împăca Meta
Cum a îngropat năvalnicul Laufer eforturile propagandei PSD de a-l transforma pe Iohannis într-un antisemit EXCLUSIV