Meta ia în considerare interzicerea reclamelor politice în Uniunea Europeană
Conducerea Meta discută o posibilă interzicere a reclamelor politice pe teritoriul Uniunii Europene. Compania se teme că platformele sale de socializare s-ar putea să nu poată respecta noile legi de reglementare ale spațiului digital, care vor intra în vigoare anul viitor.
Mark Zuckerberg nu apreciază definiția reclamelor politice pe care autoritățile europene au propus-o și spune – conform unor surse interne citate de Financial Times – că e atât de vagă încât „toate campaniile plătite venite din zona politică pot fi blocate”.
Conducerea Meta este, de asemenea, interesată de interzicere pentru că reclamele politice nu sunt genul de conținut pe care utilizatorii Facebook sau Instagram îl apreciază, lucru demonstrat de venitul relativ mic pe care această publicitatea l-a generat în ultima perioadă.
Definiția reclamelor politice nu este încă oficializată, însă decizia finală este așteptată, cel târziu, pe 5 iunie. Parlamentul European a discutat într-o sesiune transparența reclamelor cu caracter politic și a trasat niște linii de urmat pentru realizarea definiției.
„Definiția publicității politice ar trebui să includă publicitatea pregătită, plasată, promovată, publicată, distribuită sau difuzată direct sau indirect, fie de către un actor politic, fie în numele său. Întrucât materialele publicitare difuzate de către, pentru sau în numele unui actor politic nu pot fi separate de activitatea […] acestea sunt de natură să influențeze dezbaterea politică sau rezultatul unor alegeri sau al unui referendum”, au stabilit europarlamentarii.
Aparent aceste puncte nu sunt pe placul lui Mark Zuckerberg, dar oficialii europeni sunt de părere că Meta încearcă doar să pună presiune pe instituțiile UE pentru a face definiția mult mai explicită – pentru a evita posibilele confuzii sau eliminări pe nedrept a unor reclame.
„Responsabilitatea lor este minimă în ceea ce privește controlul publicității politice și fac deja multe în ceea ce privește transparența. Întrebarea pentru Meta este cât de departe vrea să se adapteze și la ce costuri”, a declarat un oficial UE pentru Financial Times.
Poziția Meta nu e surprinzătoare. În trecut, Zuckerberg a ținut să sublinieze că nu vrea ca Facebook să devină ”arbitrul adevărului”, tocmai de asta nu vrea să reglementeze reclamele politice. Bineînțeles, scuza este destul de slabă. În momentul în care platforma pe care o conduci contribuie la genocid, război și dezinformare nu poți să te ascunzi în spatele unor vorbe frumoase și să te distanțezi de orice fel de culpă.
Articole asemănătoare
Ce spun specialiștii români în date personale despre identitatea digitală europeană: prea timpurie, insuficient documentată, vulnerabilă
Twitter asigură companiile de publicitate că planurile lui Elon Musk nu vor spori toxicitatea
Jurnalistă rusă, condamnată la șase ani de închisoare pentru o postare despre Mariupol
Un mail mai puțin pe zi ar putea reduce nivelul de poluare
Navalnîi riscă încă 30 de ani de închisoare pentru acuzații de terorism