
Măsurile luate de Twitter pentru a opri dezinformarea despre coronavirus sunt insuficiente
În timp ce tot mai multe platforme înțeleg nevoia unor politici clare privind stoparea dezinformării despre coronavirus, Twitter nu urmează exemplul competitorilor.
Măsurile luate de către platforma de socializare se adresează doar campaniilor de dezinformare, și nu mesajelor singulare. Mai exact, Twitter nu restricționează un singur mesaj fals, decât dacă acesta face parte dintr-o mișcare mai largă.
Cotidianul britanic The Guardian notează că ”un tweet a afirmat în mod greșit că gelul de mâini antibacterian este inutil împotriva virusului, argumentând că astfel de produse funcționează numai împotriva bacteriilor”. Postarea a ajuns să fie văzută de milioane de utilizatori, până când a fost, în final, ștearsă.
Mai mult decât atât, algoritmul platformei promovează în primul rând postările care conțin video – ajungându-se, astfel, ca videouri care pretind că arată simptome grave ale coronavirus sau violența autorităților ar fi ajuns virale.
Totuși, e important de menționat că Twitter a luat o măsură, care poate fi găsită și pe Facebook: atunci când un utilizator caută ”coronavirus” sau ”COVID-19”, acestuia îi apare un pop-up prin care-l îndeamnă să consulte site-ul Organizației Mondiale a Sănătății.
Articole asemănătoare
Parlamentarii europeni au votat pentru interzicerea reclamelor online care vizează copiii
Agenția online de turism Booking, amendată pentru încălcarea GDPR
UE va construi un cloud industrial de 10 miliarde de euro. Continuă lupta digitală cu SUA
UPDATE Alegerile europarlamentare și referendumul pe justiție. Numărul românilor care au ieșit la urne
Dana Chera se întoarce pe TV după trei ani de pauză, însă nu la Antena 3: „Am obosit cu cei care pot vorbi despre orice”