Google a ajuns la un acord cu autoritățile franceze cu privire la plățile către publicațiile de știri
Google s-a înțeles cu autoritățile franceze cu privire la remunerația pe care compania trebuie o datoreză agențiilor de presă și revistelor din Franța. După o dispută de lungă durată și o amendă de sute de milioane de euro, Google și-a schimbat promisiunile, iar statul francez a eliminat amenzile în curs de aplicare.
Anul trecut Google a fost pedepsită de autoritățile franceze cu o amendă de 500 de milioane de euro după ce gigantul american a refuzat să încheie acorduri cu agențiile presă. Acum, însă, Google și-a schimbat atitudinea, a venit cu promisiuni noi, iar statul francez a decis ca acestea să fie obligatorii din punct de vedere juridic. Autoritatea concurenței din Franța, conform Bloomberg, s-a declarat mulțumită de angajamentele companiei și este optimistă cu privire la banii de care ziarele și revistele franceze o să beneficieze.
Printre companiile care au încheiat acorduri cu Google în ultimele luni se numără ziarele Le Figaro și Le Monde, dar și AFP.
„Pentru prima dată în Europa, angajamentele Google oferă un cadru dinamic pentru negocierea și schimbul de informații în vederea evaluării transparente a sumelor datorate publicațiilor”, a declarat președintele Autorității pentru concurență citat de Bloomberg.
Important de notat că Google (și nu numai) a renunțat să se mai lupte cu reglementările țărilor UE și a încheiat acorduri cu peste 300 de companii de presă de pe teritoriul blocului comunitar cu promisiunea că numărul va crește în viitor. Mai mult decât atât, în cursul săptămânii trecute, giganții Big Tech au fost de acord și cu privire la Codul UE de bune practici privind dezinformarea. Companiile s-au angajat să ofere mai multe date despre fenomenul dezinformării și să eticheteze corespunzător articolele care se dovedesc a fi fake news.
De la începutul războiului din Ucraina, presiunea pe companiile tech a crescut, mai ales când vorbim de combaterea propagandei sau remunerarea corectă a publicațiilor. Pe lângă asta, reglementările pe care statele le-au adoptat în ultima perioada vin la pachet cu amenzi tot mai usturătoare în cazul nerespectării prevederilor, iar Google –mai mult ca sigur– nu mai vrea să plătească și alte amenzi de sute de milioane de euro.
Articole asemănătoare
Cum poate supraviețui mass-media vremurilor COVID și post-pandemie
Misiune aproape imposibilă pentru șeful TikTok: convingerea SUA privind siguranța aplicației
Premierul canadian Justin Trudeau, vizat de o campanie de dezinformare chineză
Prima TV si-ar fi găsit cumpărător. Discuțiile cu Plahotniuc nu au avansat
Proprietarul ProTV, mogulul ceh de presă Petr Kellner, a murit într-un accident de elicopter