Facebook poate fi dată în judecată din cauza algoritmului publicitar părtinitor, în SUA
O instanță din SUA a decis că Facebook poate fi dată în judecată din cauza algoritmului aplicat reclamelor online pentru că acesta ar fi părtinitor, lucru ce produce discriminării cu privire la conținutul de pe platformă.
În 2020, Facebook a fost acționată în judecată pe motiv că nu ar arăta reclame pentru servicii de asigurare femeilor și persoanelor în vârstă, conform The Verge. Până acum, gigantul social media invoca o lege din SUA (denumită Section 230), care apără platformele de conținutul ilegal publicat de utilizatorii săi.
Recent, însă, o instanță din California a stabilit că Facebook „știa că agenții de publicitate din domeniul asigurărilor și-au direcționat în mod intenționat reclamele în funcție de vârsta și sexul utilizatorilor”, iar asta încalcă legile drepturilor civile. The Verge citează instanța ca identificând Facebook nu doar ca o simplă rețea ce găzduiește conținut, ci ca o platformă care „creează, modelează sau dezvoltă conținut cu ajutorul instrumentelor sale”.
Plângerea înaintată în 2020 se concentra pe experiența unei femei în vârstă de 48 de ani, care a intrat pe Facebook în căutarea unei firme de asigurări. Avocații acesteia au arătat că femeia nu a primit reclame cu astfel de firme pentru că algoritmului o elimina din lista de posibili clienți din cauza vârstei și a sexului acesteia.
Articole asemănătoare
Twitter testează sistemul de downvote la nivel global
Daily Mail a dat în judecată Google pentru că ar fi pus monopol pe spațiul publicitar
Ți-ai actualizat sistemul iOS? Noua versiune are vulnerabilități care pot fi exploatate
Doi jurnaliști din India, printre favoriții pentru premiul Nobel pentru Pace
Șeful Ryanair afirmă că avionul a fost „adus la sol sub pretenții false folosind controlul de trafic aerian de la Minsk”