Facebook pare că a și uitat toate scandalurile în care a fost implicată

Anul 2018 a fost unul interesant pentru Facebook, ai spune-o din raportul anual al companiei americane. Nunta regală din Marea Britanie, Cupa Mondială, Ziua Internațională a Femeii  sunt câteva dintre subiectele incluse în Raportul anual.

Cu toate astea, compania condusă de Mark Zuckerberg nu este chiar așa roz cum vrea să pară – și presa a avut grijă să evidențieze acest lucru. Anul acesta, poate mai mult decât ceilalți, a însemnat o serie de controverse din jurul celei mai mari rețele sociale, conform Gizmodo.com.

De exemplu, la începutul anului s-a făcut lumină în cazul alegerilor prezidențiale din 2016. Vorbim, în acest caz, despre celebrul caz al Cambridge Analytica și cum compania lui Mark Zuckerberg a lăsat respectiva firmă să colecteze datele a peste 87 milioane de utilizatori. Și nu e ca și cum executivul Facebook nu știa că se întâmplă asta – încă din 2015, platforma de socializare a cerut ca baza de date colectată de firma stabilită în Marea Britanie să fie ștearsă.

Și Cambridge nu ar fi singura societate care ar fi avut acces la datele utilizatorilor – ceva mai târziu în an, după ce Mark Zuckerberg a fost chemat în Congres și în Parlamentul Britanic, o serie de acte au scos la iveală că și companii precum Apple, Microsoft, Huawei, Lenovo etc. ar fi beneficiat de informații cu caracter personal – precum nume, date de naștere, locații, poze și așa mai departe.

Un alt aspect omis din Raport este implicarea rețelei de socializare în genocidul din Myanmar. Prin intermediul Facebook a fost propagat un discurs instigator la ură împotriva minorității de musulmani Rohinga. Oficialii Națiunilor Unite au afirmat în mod oficial în 2018 implicarea Facebook și că platforma are probleme mari în a detecta și elimina discursul instigator la ură la timp.

Să nu mai vorbim despre faptul că Facebook te urmărește – nu la modul propriu, însă o bucată de cod atașată pe numeroase site-uri permite aplicației să detecteze locația unui utilizator chiar și când acesta nu folosește propriu-zis platforma. Scopul ar fi să creeze reclame speciale, în funcție de zona în care o persoană se află, și să le afișeze mai târziu.

Cea mai recentă controversă care-l are ca personaj principal pe gigantul american este conspirația împotriva lui George Soros, în care o firmă de PR a fost angajată în mod direct de directorul executiv Sheryl Sandberg ca să afle informații despre omul de afaceri și să încerce discreditarea acestuia. Deși Mark Zuckerberg a încercat să nege că știa acest lucru, nu de mult Facebook a afirmat public că gestul lui Sandberg era necesar.

Cu nici două luni înainte de dezvăluirea acestui ultim episod, Facebook s-a confruntat cu o altă problemă care viza datele cu caracter personal. O breșă de securitate a sistemului de login probabil a permis unor hackeri să acceseze informații sensibile a aproximativ 27 de milioane de oameni.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *