Cea mai mare companie de presă din Australia a semnat un acord cu Google în valoare de 30 de milioane de dolari
În ajunul dezbaterii legii referitoare la obligația marilor companii tech de a plăti publicațiile pentru conținutul folosit, Google a reușit să semneze mai multe acorduri cu instituții media.
Cea mai mare companie de presă locală din Australia, Nine Entertainment, a semnat un acord cu Google în valoare de 30 milioane de dolari pe an pentru a-și prezenta știrile în produsele Google. Se crede că decizia a venit la două zile după ce o altă instituție media, Seven West, a acceptat termenii cu gigantul tehnologic, conform The Guardian.
Nine, editorul Sydney Morning Herald și the Age, nu a confirmat public acordul cu Google, însă informația a fost raportată de SMH miercuri dimineață.
O altă mică companie media, Junkee Media, a semnat, de asemenea, o scrisoare de intenție pentru a furniza conținut de știri pentru produsul Google News Showcase. CEO-ul companiei susține că venitul va reprezenta un ajutor pentru jurnalismul dedicat tinerilor.
Ce spun oficialii australieni
Parlamentul australian se pregătește să voteze o lege care ar obliga companii precum Facebook și Google să plătească publicațiile pentru știrile indexate pe serviciile proprii. În ciuda amenințărilor și lobby-ul celor două companii, proiectul legislativ a rămas relativ neschimbat – cu excepția unor amendamente minore.
În ceea ce privește acordurile semnate recent, trezorierul Josh Frydenberg susține că „niciunul dintre aceste acorduri nu s-ar fi întâmplat dacă nu am avea legislația în fața Parlamentului”.
Articole asemănătoare
Neștiința face victime. Cât de importantă este informarea corectă: cazul variolei maimuței
Comisia Europeană: Alegerile UE au supraviețuit dezinformării – pentru moment
Opt companii mari, acuzate că încalcă GDPR
Încă nu s-a făcut dreptate pentru jurnalista nord-irlandeză ucisă Lyra McKee
Se apropie alegerile în SUA! Facebook a mai făcut o campanie de „curățenie” în conturi, pagini și grupuri