
Cea mai mare companie de presă din Australia a semnat un acord cu Google în valoare de 30 de milioane de dolari
În ajunul dezbaterii legii referitoare la obligația marilor companii tech de a plăti publicațiile pentru conținutul folosit, Google a reușit să semneze mai multe acorduri cu instituții media.
Cea mai mare companie de presă locală din Australia, Nine Entertainment, a semnat un acord cu Google în valoare de 30 milioane de dolari pe an pentru a-și prezenta știrile în produsele Google. Se crede că decizia a venit la două zile după ce o altă instituție media, Seven West, a acceptat termenii cu gigantul tehnologic, conform The Guardian.
Nine, editorul Sydney Morning Herald și the Age, nu a confirmat public acordul cu Google, însă informația a fost raportată de SMH miercuri dimineață.
O altă mică companie media, Junkee Media, a semnat, de asemenea, o scrisoare de intenție pentru a furniza conținut de știri pentru produsul Google News Showcase. CEO-ul companiei susține că venitul va reprezenta un ajutor pentru jurnalismul dedicat tinerilor.
Ce spun oficialii australieni
Parlamentul australian se pregătește să voteze o lege care ar obliga companii precum Facebook și Google să plătească publicațiile pentru știrile indexate pe serviciile proprii. În ciuda amenințărilor și lobby-ul celor două companii, proiectul legislativ a rămas relativ neschimbat – cu excepția unor amendamente minore.
În ceea ce privește acordurile semnate recent, trezorierul Josh Frydenberg susține că „niciunul dintre aceste acorduri nu s-ar fi întâmplat dacă nu am avea legislația în fața Parlamentului”.
Articole asemănătoare
Declarații contradictorii. România spune că va dona vaccinuri Moderna Coreei de Sud, guvernul de la Seul neagă informația
Statele UE aprobă pachetul legislativ ce va reglementa bunurile crypto
Un oraș din Olanda dă Twitter în judecată pentru o teorie a conspirației
Cum a reacţionat presa online la prelungirea negocierilor pentru noul Guvern
Pușca rusă de la tâmpla presei. Un jurnalist francez a fost ucis în Ucraina