Ce vrea publicul american de la jurnaliști: mai puțină opinie, mai multe informații
Încă de când metodele de măsurare a opiniei publicului au fost disponibile, presa s-a bucurat de mai multă încredere decât instituțiile publice, însă mai puțină decât știința, medicina, religia sau marile corporații.
Un studiu realizat recent de către American Press Institute și Associated Press-Centrul NORC pentru Cercetarea Afacerilor Publice arată însă că jurnaliștii pot face mai mult pentru a restabili o legătură cu cei ce-i urmăresc, întrucât aceștia din urmă și-ar dori ca presa modernă să pună accent pe informații factuale și să își ofere mai puțin opinia, informează AP.
Până acum, jurnaliștii își defineau munca prin cinci principii de bază: supravegherea instituțiilor statului și pe cei cu putere; oferirea unei voci celor care deseori nu sunt auziți; transparentizarea informațiilor; publicarea faptelor, pentru a facilita formarea unei opinii proprii; evidențierea problemelor unei comunități.
Mai mult decât câini de pază ai societății
În timp ce cei peste trei mii de respondenți recunosc că toate aceste valori sunt importante într-o măsură, două treimi dintre americani afirmă că susțin pe deplin misiunea jurnaliștilor de a cerceta fapte și afirmații.
Jumătate dintre cei care au participat la studiu susțin că e important ca presa să spună poveștile celor care sunt trecuți cu vederea de societate și stat, în timp ce rolurile de supraveghere și promovarea transparenței sunt considerate a fi importante de către aproape 50% dintre americani.
Pe ultimul loc se află necesitatea scoaterii în evidență a problemelor în timp ce 11% din public, majoritatea liberali, consideră absolut necesare toate cele cinci idei.
„În anumite privințe, acest studiu sugerează că slujba noastră este mai largă și mai mare decât am definit-o”, a spus Tom Rosenstiel, director executiv al American Press Institute.
Articole asemănătoare
8chan a fost închis temporar. Cum se numește acum forumul de extremă-dreapta
Recomandările redacției: Unde să fugi de Twitter, înrăutățirea situației jurnaliștilor și de ce concentrarea pe „dezinformare” creează mai multe probleme
Google este acuzată că ar fi încheiat un acord cu Facebook prin care oferea avantaje rețelei sociale
Ion Cristoiu, despre euroscepticism: ”Manevra unor politicieni pentru a da satisfacție multor români stupefiați” EXCLUSIV
Aplicațiile pentru detectarea dezinformării pot fi utile, dar educația media este soluția pe termen lung