Ce vrea publicul american de la jurnaliști: mai puțină opinie, mai multe informații

Încă de când metodele de măsurare a opiniei publicului au fost disponibile, presa s-a bucurat de mai multă încredere decât instituțiile publice, însă mai puțină decât știința, medicina, religia sau marile corporații.

Un studiu realizat recent de către American Press Institute și Associated Press-Centrul NORC pentru Cercetarea Afacerilor Publice arată însă că jurnaliștii pot face mai mult pentru a restabili o legătură cu cei ce-i urmăresc, întrucât aceștia din urmă și-ar dori ca presa modernă să pună accent pe informații factuale și să își ofere mai puțin opinia, informează AP.

Până acum, jurnaliștii își defineau munca prin cinci principii de bază: supravegherea instituțiilor statului și pe cei cu putere; oferirea unei voci celor care deseori nu sunt auziți; transparentizarea informațiilor; publicarea faptelor, pentru a facilita formarea unei opinii proprii; evidențierea problemelor unei comunități.

Mai mult decât câini de pază ai societății

În timp ce cei peste trei mii de respondenți recunosc că toate aceste valori sunt importante într-o măsură, două treimi dintre americani afirmă că susțin pe deplin misiunea jurnaliștilor de a cerceta fapte și afirmații.

Jumătate dintre cei care au participat la studiu susțin că e important ca presa să spună poveștile celor care sunt trecuți cu vederea de societate și stat, în timp ce rolurile de supraveghere și promovarea transparenței sunt considerate a fi importante de către aproape 50% dintre americani.

Pe ultimul loc se află necesitatea scoaterii în evidență a problemelor în timp ce 11% din public, majoritatea liberali, consideră absolut necesare toate cele cinci idei.

„În anumite privințe, acest studiu sugerează că slujba noastră este mai largă și mai mare decât am definit-o”, a spus Tom Rosenstiel, director executiv al American Press Institute.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *