
Eforturile marilor rețele de socializare în combaterea dezinformării, diminuate în a doua parte a 2020
Marile rețele de social media și-au diminuat eforturile de combatere a dezinformării din Statele Unite ale Americii în a doua parte a anului 2020, odată cu manifestațiile de boicotare a alegerilor prezidențiale.
Un raport realizat de agenția de publicitate IPG Mediabrands arată că platforme mai mici, precum TikTok, au depășit rețelele clasice de socializare – precum Facebook și Twitter – la numărul de îmbunătățiri implementate. Printre altele, aplicația chineză a oferit control utilizatorilor în a decide ce fel de conținut văd, conform Reuters.
Pinterest și Reddit au dat, la rândul lor, exemplu de bune practici, prin suspendarea conturilor care răspândesc în mod constant dezinformare sau prin prioritizarea verificării informațiilor.
La polul opus se află Facebook, care a limitat adoptarea politicilor noi. Totuși, raportul subliniază că a înregistrat îmbunătățiri în privința eliminării conținutului fals sau înșelător, prin eliminarea paginilor și a grupurilor legate de teoria conspirației QAnon.
Nu același lucru se poate spune și despre YouTube, a cărei lipsă de implicare în combaterea dezinformării este reflectată în scorul mic.
Totuși, “Media Responsibility Index” nu conține și un clasament final al rezultatelor platformelor, pentru ca rețelele de socializare cu scoruri mari să nu creadă că nu sunt necesare eforturi suplimentare.
Articole asemănătoare
Anglia va lansa, după patru luni de întârziere, aplicația pentru urmărire contactelor cu COVID-19
De ce suntem susceptibili informațiilor false: cazul “metoda bebelușul”
Microsoft, mulțumită de structura de conducere a OpenAI, în ciuda scandalului demiterii lui Altman
Postul rus RT din Germania, blocat de autorităţi la câteva zile de la lansare
Rusia cere Twitter să blocheze activitatea unei publicații de opoziție, după ce a amenințat că va închide platforma