Eforturile marilor rețele de socializare în combaterea dezinformării, diminuate în a doua parte a 2020
Marile rețele de social media și-au diminuat eforturile de combatere a dezinformării din Statele Unite ale Americii în a doua parte a anului 2020, odată cu manifestațiile de boicotare a alegerilor prezidențiale.
Un raport realizat de agenția de publicitate IPG Mediabrands arată că platforme mai mici, precum TikTok, au depășit rețelele clasice de socializare – precum Facebook și Twitter – la numărul de îmbunătățiri implementate. Printre altele, aplicația chineză a oferit control utilizatorilor în a decide ce fel de conținut văd, conform Reuters.
Pinterest și Reddit au dat, la rândul lor, exemplu de bune practici, prin suspendarea conturilor care răspândesc în mod constant dezinformare sau prin prioritizarea verificării informațiilor.
La polul opus se află Facebook, care a limitat adoptarea politicilor noi. Totuși, raportul subliniază că a înregistrat îmbunătățiri în privința eliminării conținutului fals sau înșelător, prin eliminarea paginilor și a grupurilor legate de teoria conspirației QAnon.
Nu același lucru se poate spune și despre YouTube, a cărei lipsă de implicare în combaterea dezinformării este reflectată în scorul mic.
Totuși, “Media Responsibility Index” nu conține și un clasament final al rezultatelor platformelor, pentru ca rețelele de socializare cu scoruri mari să nu creadă că nu sunt necesare eforturi suplimentare.
Articole asemănătoare
Lanțul acuzațiilor, generat de draftul Grupului de suport tehnico-științific: autoritățile arată spre presă, presa acuză autoritățile
Apetitul publicului pentru noi producții aruncă industria de film britanică într-o criză a echipamentului
Cele mai populare parole sunt și cele mai stupide
Cinci minute de expunere la fake news pot modifica comportamentul unei persoane
Jurnalist chemat la poliție pentru ”tulburarea liniștii publice cu ocazia publicării unor articole”, la ordinul primarului din Târgu Mureș