Youtube lanseză un nou serviciu plătit

Dacă la începutul anului, Youtube a ajuns, conform statisticilor, să aibă un sfert din populația planetei drept utilizatori, compania introduce acum un serviciu plătit, atât pentru a profita de popularitate, cât și pentru a oferi servicii de înaltă calitate celor dispuși să plătescă.

YouTube a anunțat, miercuri, că va lansa un nou serviciu de redare muzicală, numit YouTube Music, făcându-și astfel intrarea pe piața muzicii plătite cu popularul brand.

YouTube Music va oferi atât o versiune finanțată din reclame, gratuită pentru utilizatori, cât și una plătită lunar, în valoare de 9,99 dolari, variante ce vor deveni concurenți direcți ai Spotify, Pandora Media, Apple sau Amazon.

Printre caracteristicile pe care le va avea noua aplicație se va număra playlist-ul personalizat în funcție de istoricul utilizatorului și alte tipare comportamentale.

„Google are avantajul că YouTube are mai mult de un miliard de utilizatori și vrea să îi transforme pe unii în ascultători YouTube Music sau abonați Premium”, a declarat Ali Mogharabi, analist Morningstar pentru Reuters.

Platforma actuală YouTube însumează zilnic peste un miliard de ore de vizualizări, dintre care muzica are cel mai mare procent și acest lucru s-a văzut deja în faptul că doar vestea lansării a produs o scădere în fluxul de muzică al Spotify și Pandora cu 2%, încă de la data de 14 mai.

YouTube intenţionează să taxeze încă 2 dolari serviciul premium, întrucât acesta va include şi YouTube Music alături de show-uri originale. Abonamentul pentru YouTube Premium va costa 11,99 de dolari pentru toţi utilizatorii noi, iar pentru abonaţii actuali ai serviciului YouTube Red, preţul abonamentului lunar va rămâne neschimbat.

Adoptarea trepată a streaming-ului de muzică plătită a ajutat o generație de ascultători să se dezvețe de muzica gratis sau piratată și a condus la introducerea serviciilor cum este Spotify și Apple Music, devenind cea mai mare sursă de venituri din industria înregistrărilor.

YouTube Music va fi lansat în Statele Unite, Australia, Noua Zeelandă, Mexic și Coreea de Sud pe 22 mai și în următoarele săptămâni în alte țări.

Încă nu se știu detaliile unei eventuale lansări în România, dar nici nu se poate vorbi de faptul că românii așteaptă cu nerăbdare să plătească pentru muzica lor. Atât timp cât va fi disponibilă versiunea gratuită, nu vor fi mulți cei care vor dori să plătească.