
Cum a arătat piața media în 2020. România, cea mai mică pierdere din UE
Deși se anunța că 2020 va fi un an greu pentru piața media, scăderea veniturilor presei a fost de 5,3% – aproape jumătate din cifra preconizată în urmă cu șase luni.
Marea câștigătoare a acestei perioade este presa online, singura care a înregistrat creșteri (8.2%). IQAds afirmă că această cifră este explicată în analiza GroupM România prin schimbarea comportamentului utilizatorilor, care a atras și brandurile către e-commerce și, deci, și bugetele acestora pentru publicitate.
Pe de altă parte, televiziunea a avut o scădere 15.1%, care însă ar putea fi parțial recuperată (7.8%) anul următor cu ajutorul extensiilor digitale. Scăderi au fost înregistrate și de: Outdoor – 31%, Cinema – 75%, Audio – 24%.
România, ceva mai fericita
În ciuda contextului economic, România a reușit să se mențină pe o linie constantă în ceea ce privește pierderile înregistrare, întrucât bugetele nu s-au modificat cu foarte mult față de anul trecut.
România a înregistrat cea mai mică pierdere în aceste domeniu din toată Uniunea Europeană, de doar -0.1%.
“Evoluția din timpul anului ne arată că piața locala și-a revenit foarte repede după scăderea semnificativă din trimestrul al doilea (-30%), înregistrând o creștere de 15% în semestrul 2, superioară mediilor anuale precedente. Acest lucru ne face să privim cu încredere spre 2021, an in care estimăm o creștere de 3.4% a pieței, generată în principal de Digital (+17.6%)”, a afirmat Mihai Vișan, Head of Trading GroupM, conform IQAds.
Spre deosebire de trendul global, se observă că în România, televiziunea a crescut cu 2.8%, menținându-și astfel poziția dominantă, cu o cotă de piață de 65%. O tendință similară este înregistrată și de mediul digital, care a crescut cu 4.8%
Articole asemănătoare
CBBC va oferi săptămânal cel puțin 17 de ore de program educațional pentru elevii blocați în case
Rapoartele de activitate ale TVR, respinse de comisiile parlamentare
Telenovela Vulpița. Antena 1 a plătit un preț mic pentru un câștig mare
Julian Assange este liber , după ce a semnat cu SUA un acord de recunoaștere a vinovăției pentru acuzațiile de spionaj
Meta va permite creatorilor de conținut să câștige bani pentru clipurile cu muzică licențiată