Cum i-a activat platforma G7.hu pe cititorii săi, prin podcast-uri. Lecție de presă online

Jurnaliștii de la G7.hu au început să experimenteze evenimente cu podcast-uri live, care le-au permis să intre în direct cu publicul lor și să dezvolte un nou flux de venituri.

G7.hu este o platformă online independentă cu sediul în Budapesta. Scopul său este de a oferi o acoperire cât mai extintă a subiectelor economice și de afaceri și de a publica articole echilibrate cu privire la problemele socio-economice care de obicei sunt trecute cu vederea în presă.

În noiembrie 2019, înainte ca pandemia COVID-19 să facă imposibile evenimentele față în față, jurnaliștii de la G7.hu au început să experimenteze evenimente cu podcast-uri live, care le-au permis să intre în direct cu publicul lor și să dezvolte un nou flux de venituri, explică Engaged Journalism Accelerator.

Public mai familiar

Prin transformarea înregistrărilor podcast-urilor în evenimente live, G7.hu spera că va reuși să-și înțeleagă mai bine publicul prin interacțiunile personale. Evenimentele au oferit o oportunitate pentru jurnaliști de a purta conversații cu publicul și de a asculta și a nota întrebările vorbitorilor.

Transformarea podcast-urilor în evenimente live a avut, de asemenea, o motivație financiară, deoarece organizația spera că va putea începe să vândă bilete pentru participare, oferind un flux suplimentar de venituri pentru publicație.

Subiectele podcast-urilor s-au întins de la noua eră a politicilor publice din Ungaria, până la viitorul universităților specializate în studiul economiei, viitorul economiei mondiale și al burselor de valori și viitorul electromobilității. Doar interviurile cu vorbitorii invitați au fost publicate pe site-ul G7.hu. Echipa a decis să nu înregistreze și să nu publice sesiunile de întrebări și răspunsuri, astfel încât publicul live să aibă acces la conținut exclusiv, care nu fusese accesibil celor care au accesat podcast-ul înregistrat.

Lecții învățate

Podcast-ul live rezultat a devenit unul dintre cele mai populare din Ungaria. G7.hu a câștigat ulterior noi ascultători și abonați, în special pe canale audio, cum ar fi Spotify.

Ascultând întrebările publicului, jurnaliștii s-au inspirat pentru articolele lor. De exemplu, au descoperit că cititorii erau interesați în special de prețurile proprietăților în urma unui boom recent al locuințelor din Ungaria. După primul val de COVID-19, redacția a început să producă articole pe această temă.

În august și septembrie 2020, G7.hu a derulat o campanie de crowdfunding pentru a-și acoperi costurile de bază. Campania a fost găzduită pe site și a fost promovată cu un articol (care deținea un loc de top pe prima pagină) și prin Facebook. Suma strânsă a acoperit 6% din cheltuielile redacției și a avut un rezultat mai bun decât se anticipase.

Cantitate, nu calitate

Echipa redacțională publică patru-cinci articole pe zi, fie articole mai lungi al căror conținut este în linie cu obiectivele fondatoare ale platformei, fie articole mai scurte care analizează știrile internaționale în contextul maghiar.

G7.hu este o organizație nonprofit. În primii trei ani de existență, a primit sprijin financiar de la un grup de oameni de afaceri maghiari care doreau să susțină jurnalismul de calitate. Acești donatori au oferit site-ului capital suficient pentru a acoperi anual costurile de bază până la jumătatea acestui an. De atunci încolo, banii au venit din reclame, conținut sponsorizat și donații individuale.

Foto: Engaged Journalism Accelerator