
UE se luptă să contracareze dezinformarea rusă, înaintea alegerilor europarlamentare
Înaintea alegerilor pentru Parlamentul European din 6-9 iunie, echipa UE de combatere a dezinformării, cunoscută sub numele de Stratcom, a demontat un videoclip în limba rusă de pe YouTube care susținea că cetățenii fug de dictatura din Polonia, membră a UE, și caută refugiu în Belarus, un aliat apropiat al Moscovei.
Această campanie de dezinformare face parte dintr-un efort mai amplu al Rusiei de a influența opinia publică europeană. Site-urile cu legături cu Rusia preiau conținut pro-Kremlin de la surse controlate de stat sau de la conturi de social media pro-Kremlin, îl repachetează, inclusiv prin traducere, și îl răspândesc pe diferite canale media pentru a ajunge la audiențele din UE, conform Reuters.
Stratcom, o echipă formată din 40 de membri, care operează cu un buget redus de 15 milioane de euro, se află în prima linie a luptei Bruxellesului împotriva dezinformării. Cu toate acestea, blocul comunitar este subfinanțat pentru această luptă, conform a doi oficiali UE.
Deși Rusia a fost acuzată în mod repetat că a dus campanii de dezinformare în Statele Unite, Europa și Marea Britanie în ultimul deceniu, Moscova neagă că folosește dezinformarea pentru a influența opinia publică. Totuși, o evaluare a serviciilor de informații americane în 2023 a constatat că Moscova utilizează spioni, social media și mass-media controlată de stat pentru a submina încrederea publică în integritatea alegerilor la nivel mondial.
Videoclipul verificat de StratCom cuprinde un narativ recurent al propagandei ruse, sugerând că Varșovia are intenții militare agresive și că există deficiențe democratice în Polonia și în UE în ansamblu.
Articole asemănătoare
Google nu a fost părtinitoare împotriva candidaților republicani
O firmă de PR a fost angajată de Facebook pentru a afla informații despre Soros
Jurnaliștii acreditați la Parlament vor fi testați pentru coronavirus, după ce un senator a fost testat pozitiv
UE: Facebook, Google și Twitter nu depun destule eforturi în lupta împotriva fake news
Unele branduri de renume au renunțat să mai posteze pe Threads