Twitter, criticată de branduri din cauza conturilor care promovează pornografia infantilă
Mai multe branduri și-au retras reclamele de pe Twitter după ce ad-urile, ce făceau parte din campaniile de marketing ale respectivelor companii, au apărut lângă postări care cereau imagini cu pornografie infantilă.
Firme precum Mazda, Forbes, Coca-Cola sau Disney au luat măsuri de stopare a reclamelor pe platforma americană, dat fiind contextul în care postărilor lor promoționale puteau fi vizulizate de utilizatori. Un studiu Reuters, în colaborare cu grupul de securitate cibernetică Ghost Data, a scos la iveală că peste 30 de entități, care au cumpărat reclame pe Twitter, au avut o parte din ad-urile lor afișate lângă postări care fie cereau, fie ofereau link-uri către imagine sexuale cu minori.
Twitter a criticat la rândul ei postările care promovează un astfel de conținut și regretă faptul că reclamele au ajuns să apară în proximitatea acestora. Platforma a ținut să sublinieze că orice fel de conținut sexual care implică minori este interzis.
„Compania are toleranță zero față de exploatarea sexuală a copiilor. Investim mai multe resurse dedicate siguranței copiilor, inclusiv prin angajarea de noi posturi pentru a trasa politici și a implementa soluții”, a declarat un purtător de cuvânt pentru Reuters.
Din cele peste 500 de conturi pe care jurnaliștii americani și Ghost Data le-au indentificat, Twitter a reușit să elimine doar 30% dintre acestea în perioada de studiu. Conturile au fost eliminate în totalitate doar după ce Reuters a oferit platformei lista completă cu numele tuturor conturilor identificate ca cerând sau oferind conținut pornografic cu copii.
„Twitter trebuie să rezolve această problemă cât mai curând posibil, iar până când o va face, vom înceta orice activitate plătită pe Twitter”, a declarat un purtător de cuvânt al Forbes pentru agenția de presă.
O decizie similară a fost adoptată și de Mazda, în timp ce Disney și Coca-Cola au declarat că au luat măsuri pentru a se asigura că platformele unde își sponsorizează produsele nu vor mai face greșeli de acest fel.
Problema pornografiei infantilă de pe Twitter nu e un lucru nou, însă Twitter este singura mare platformă de socializare unde conținutul sexual pentru adulți nu este interzis. De fapt, conform unor documente interne ale companiei analizate de Reuters, 13% din tot conținutul de pe Twitter este reprezentat de conținut explicit dedicat adulților.
Asta este una dintre explicațiile pentru care Twitter are dificultăți în a identifica și elimina eficient conținutul care exploatează minorii și de ce platforma este mult mai vulnerabilă decât celelalte când vine vorba de această problemă.
Articole asemănătoare
Mai puțin de jumătate dintre britanici, italieni și francezi au încredere în mass-media
Directiva Copyright. Reglementări dure pentru giganții tehnologici, concesii pentru start-up-uri
Majoritatea reclamelor sunt super-enervante. Noroc cu Marcel, care le va face mai bune
Decizie scandaloasă: Zeci de persoane condamnate la moarte în Egipt
Avertisment din Germania: Dezinformarea rusă privind Ucraina a devenit mai sofisticată