Twitter, acuzată că ar fi mințit autoritățile cu privire la siguranța platformei sale

Twitter ar fi mințit agențiile federale americane de reglementare cu privire la securitatea platformei, măsurile anti-dezinformare și eforturile de eliminare a conturilor de spam. Dezvăluirea vine din partea unui fost angajat și hacker renumit, care a fost angajat de fostul șef al Twitter, Jack Dorsey.

Peiter Zatko, cunoscut sub denumirea de „Mudge” (numele său de pe platformele de hackeri), a depus o serie de plângeri către instituțiile guvernamentale din SUA, mai exact către Comisia pentru Bursă și Valori Mobiliare (SEC), Comisia Federală pentru Comerț (FTC) și Departamentul de Justiție (DOJ). The Washington Post a reușit să pună mâna pe aceste documente care ofere informații interne culese de Zatko cât timp a lucrat la Twitter.

Plângerile descriu Twitter ca pe o „companie haotică și fără conducere”, incapabilă să ofere standarde satisfăcătoare de protecție a utilizatorilor și a datelor acestora. Printre cele mai grave lucruri menționate de Zatko se numără faptul că Twitter ar fi încălcat termenii unei înțelegeri de 11 ani cu FTC, susținând în mod fals că are măsuri de securitate eficiente. În 2011, Twitter s-a angajat în fața autorităților federale să implementeze funcții de securitate serioase, după o serie de atacuri care a permis hackerilor, la vremea respectivă, să aibe acces la datele tuturor utilizatorilor și chiar au postat de pe contul lui Barrack Obama, președintele SUA de atunci.

Zatko mai susține că a avertizat mai mulți colegi din cadrul Twitter că jumătate din serverele companiei foloseau un software vulnerabil și neactualizat și că unii manageri au ascuns adevărul cu privire la numărul de atacuri cibernetice și la lipsa generală de protecție a datelor utilizatorilor, mințind, astfel, boardul de conducere al companiei.

The Washington Post a vorbit cu o sursă anonimă din Twitter familiară cu activitatea lui Zatko. Persoana a declarat că Twitter a investigat afirmațiile acestuia privind securitatea la scurt timp după ce acesta și-a exprimat nemulțumirile, însă cercetarea a concluzionat că datele lui Zatko erau senzaționaliste și lipsite de temei.

În ceea ce privește măsurile anti-dezinformare, Zatko declară că în perioada pandemiei lucrurile au fost foarte haotice. Printre multe altele, Zatko se ocupa cu plângerile venite de la utilizatori cu privire la anumite conturi. În multe dintre aceste cazuri, utilizatorii indicau dezinformarea răspândită pe platformă ca fiind o problemă. În încercarea de a rezolva asta, Zatko a comandat un raport extern care a constatat că una dintre echipele anti-dezinformare „avea posturi neocupate, deficiențe lingvistice uriașe și o lipsă de instrumente tehnice sau de ingineri care să le creeze”, relatează WP. Raportul arăta că Twitter nu avea mijloace eficiente de a face față conturilor care răspândeau fake news-uri.

Despre eliminarea conturile de spam/boți, Zatko spune că nu a reușit să obțină date clare din partea companiei. În plângere a spus că a vorbit cu o persoană care acces la aceste informații sesibile, care a afirmat că Twitter nu face eforturi pentru a stabili numărul real al acestor conturi pentru că ar afecta imaginea companiei. Astfel, Zatko concluzionează că instrumentele Twitter pentru detectarea spam-ului nu sunt atât de eficiente pe cât afirmă compania.

Sursele Twitter consultate de WP spun că echipele de inginerie și integritate folosesc un software performant care eșantionează mii de tweet-uri pe zi, iar 100 de conturi sunt eșantionate manual de către angajați. Au declarat, însă, că o parte din echipele care se ocupă cu aceste conturi de spam sunt lipsite de personal și că este nevoie de mai mulți oameni.

Peiter Zatko a fost concediat în ianuarie 2022 după o confruntare cu actualul șef al Twitter, Parag Agrawal.

Domnul Zatko a fost concediat de la Twitter în urmă cu mai bine de șase luni pentru slaba performanță și conducere, iar acum se pare că încearcă în mod oportunist să facă rău Twitter, clienților și acționarilor săi”, a declarat un purtător de cuvânt al Twitter pentru The Washington Post.

FTC deja analizează plângerea, iar dacă spusele lui Zatko se dovedesc adevărate, Twitter riscă sancțiuni de sute de milioane de dolari.

4 Comentarii

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *