SUA prezintă o nouă versiune a legii care ajută presa să negocieze cu platformele Big Tech

Un grup de parlamentari din SUA a actualizat proiectul de lege care e menit să faciliteze negocierile dintre agențiile de presă și platformele online. Grupul de politicieni este alcătuit atât din membrii ai partidului Democrat, cât și ai celui Republican.

Cunoscut sub numele de „Legea privind concurența și consolidarea jurnalismului”, proiectul legislativ a mai fost adus în discuție în martie 2021. La momentul respectiv, un grup comercial din care face parte Google și Meta s-au opus prevederilor, iar legiuitorii americani s-au angajat să facă anumite revizii, conform Reuters.

Grupul bipartizan promovează legea ca „eliminând obstacolele juridice din calea abilității organizațiilor de presă de a negocia colectiv și de a obține condiții echitabile de la platformele de tip gatekeeper care accesează în mod regulat conținutul știrilor fără a plăti pentru valoarea acestuia”.

În urma schimbărilor introduse, proiectul de lege ar acoperi agențiile de știri cu mai puțin de 1.500 de angajați și posturile TV de știri care nu fac parte din rețeaua clasică de televiziune. Scopul este ca aceste organizații de știri să primească oferte mai bune din partea marilor companii tech (precum Google, Meta sau Twitter) pentru conținutul pe care utilizatorii îl accesează prin intermediul platformelor lor.

Proiectul legislativ face parte dintr-o mișcare mai largă la nivel global din partea guvernelor care încearcă să medieze conflictul iscat dintre publicațiile de știri și platformele online. Cea mai recentă și solidă încercare a guvernului de a ajuta industria jurnalismului vine din Canada, unde un proiect similar asigură că agențiile de presă pot să ajungă la un acord cu platformele Big Tech care facilitează accesul utilizatorilor la conținutul de știri.