
Și dacă s-ar schimba designul platformelor digitale? O potențială soluție pentru combaterea dezinformării
Utilizatorii social media au obiceiul de a distribui automat, din inerție, cele mai populare informații, indiferent de acuratețea lor. Sunt amplificate astfel mai ales postările care conțin declarații ofensatoare și știri false, iar dezinformarea se răspândește mai eficient și mai repede decât adevărul, scrie The Conversation, conform Editiadedimineata.ro.
În prezent, algoritmii platformelor social media favorizează răspândirea postărilor care atrag atenția, cu popularitatea cea mai mare.
Structura recompenselor pe platformele de socializare se bazează pe popularitate, cuantificate în aprecierile și comentariile pe care o postare le primește de la alți utilizatori. Astfel, conținutul controversat, care atrage atenția, este prioritizat de designul platformelor.
Efectul unei structuri diferite de recompense
O echipă de cercetători din mediul universitar american și-a propus sa abordeze problema designului platformelor digitale, investigand efectul unei structuri diferite de recompense, care nu prioritizează popularitatea.
Prin intermediul unui experiment, ei au creat o nouă structură de recompense bazată pe acuratețe în loc de atenție, acordând recompense financiare numai utilizatorilor care au distribuit conținut factual.
Citiți mai multe AICI.
Articole asemănătoare
Uniunea Europeană impune sancțiuni Belarusului pentru arestarea jurnalistului Roman Protasevici
Comunitatea Rohingya dă în judecată Facebook și cere despăgubiri de 150 de miliarde de dolari
Facebook se aliază cu presa australiană pentru combaterea dezinformării precedente alegerilor
Israelul, la un pas de a închide Al Jazeera, în baza unei noi legi de securitate
Sectorul publicitar se pregătește pentru eventualitatea interzicerii TikTok în SUA