Și dacă s-ar schimba designul platformelor digitale? O potențială soluție pentru combaterea dezinformării
Utilizatorii social media au obiceiul de a distribui automat, din inerție, cele mai populare informații, indiferent de acuratețea lor. Sunt amplificate astfel mai ales postările care conțin declarații ofensatoare și știri false, iar dezinformarea se răspândește mai eficient și mai repede decât adevărul, scrie The Conversation, conform Editiadedimineata.ro.
În prezent, algoritmii platformelor social media favorizează răspândirea postărilor care atrag atenția, cu popularitatea cea mai mare.
Structura recompenselor pe platformele de socializare se bazează pe popularitate, cuantificate în aprecierile și comentariile pe care o postare le primește de la alți utilizatori. Astfel, conținutul controversat, care atrage atenția, este prioritizat de designul platformelor.
Efectul unei structuri diferite de recompense
O echipă de cercetători din mediul universitar american și-a propus sa abordeze problema designului platformelor digitale, investigand efectul unei structuri diferite de recompense, care nu prioritizează popularitatea.
Prin intermediul unui experiment, ei au creat o nouă structură de recompense bazată pe acuratețe în loc de atenție, acordând recompense financiare numai utilizatorilor care au distribuit conținut factual.
Citiți mai multe AICI.
Articole asemănătoare
Rusia acuză presa albaneză de ”propagandă NATO”, după investigarea a doi cetățeni ruși pentru spionaj
Oamenii distribuie fake news pe Twitter pentru a-și răni dușmanii politici
Scrisoare de susținere a reporterului american Evan Gershkovich, semnată de jurnaliști ruși
UPDATE: Musk anunță amânarea achiziției Twitter/ Platforma sistează angajările și face concedieri la nivel înalt
Recomandările redacției: Viitorul inteligenței artificiale, front comun împotriva Big Tech, dezinformarea eșuată de pe Twitter și atacurile cibernetice asupra Ucrainei