
Și dacă s-ar schimba designul platformelor digitale? O potențială soluție pentru combaterea dezinformării
Utilizatorii social media au obiceiul de a distribui automat, din inerție, cele mai populare informații, indiferent de acuratețea lor. Sunt amplificate astfel mai ales postările care conțin declarații ofensatoare și știri false, iar dezinformarea se răspândește mai eficient și mai repede decât adevărul, scrie The Conversation, conform Editiadedimineata.ro.
În prezent, algoritmii platformelor social media favorizează răspândirea postărilor care atrag atenția, cu popularitatea cea mai mare.
Structura recompenselor pe platformele de socializare se bazează pe popularitate, cuantificate în aprecierile și comentariile pe care o postare le primește de la alți utilizatori. Astfel, conținutul controversat, care atrage atenția, este prioritizat de designul platformelor.
Efectul unei structuri diferite de recompense
O echipă de cercetători din mediul universitar american și-a propus sa abordeze problema designului platformelor digitale, investigand efectul unei structuri diferite de recompense, care nu prioritizează popularitatea.
Prin intermediul unui experiment, ei au creat o nouă structură de recompense bazată pe acuratețe în loc de atenție, acordând recompense financiare numai utilizatorilor care au distribuit conținut factual.
Citiți mai multe AICI.
Articole asemănătoare
O televiziune din Coreea de Sud va “reînvia” un cântăreț decedat de 25 de ani
Ce a făcut echipa lui Navalnîi după ce a aflat de otrăvirea sa. „Dacă nu am fi luat acele sticle, ar fi dispărut până acum”
Declic.ro, scurt chestionar despre referendum: între redefinirea familiei și statistici îngrijorătoare
Interviu NYTimes cu spionul KGB din spatele celui mai mare fake news din istorie
Arabia Saudită recunoaște că jurnalistul Jamal Khashoggi a fost ucis