Se schimbă valul. Câte resurse sunt aruncate în piața de media pentru a stopa eșecul comunicării PSD?

La scurt timp de la preluarea puterii, sursele – de data aceasta de prin redacțiile publicațiilor, vorbeau de sumele imense pe care PSD le aruncă în jocul comunicării publice. Eșecul mediatic din momentul lansarii OUG 13 i-a făcut pe Dragnea și oamenii lui să înțeleagă că orice plan ar fi făcut în birourile de partid sau in cele de la Palatul Victoria poate fi răsturnat dacă nu pun la punct un important mecanism de propagandă. Așa s-a ajuns ca, la mai puțin  de un an de când au câștigat alegerile, pesediștii să reușească monopolizarea majorității redacțiilor din online, tv și ce a mai rămas din presa scrisă. Schimbarea politicilor editoriale a fost cel mai bun barometru – peste noapte, instituții de presă cu vechime în amendarea politicilor anti PSD au găsit resurse argumentative nelimitate pentru susținerea acestuia.
În întâlnirile informale s-au vehiculat, treptat, toate variantele posibile: de la acordarea unor contracte generoase de publicitate directă, la sponsorizari neasumate și, prin urmare, nefiscalizate, până la cumpărarea prin interpuși a unora dintre cele mai agresive canale online. Toată această zvonistică avea să fie întreținută cu aparent temei de lansarea, in principal in online, a unor importante campanii ce susțineau politicile, uneori de-a dreptul aberante, ale partidului de guvernământ.
Dacă legile justiției au fost, aparent, subiectul de maxim interes pentru primul an de guvernare, odată cu intrarea în cel de-al doilea an subiectele s-au diversificat. De altfel, schimbarea celor doi premieri a arătat că mașinăria de propaganda nu funcționa cum trebuie, PSD înregistrând erori colosale in comunicarea publică. Mutarea țintei de atac pe Klaus Iohannis s-a făcut practic la pachet cu deschiderea unor noi fronturi. Așa că, mai nou, PSD incearcă să iasă din defensivă și începe să comunice extrem de agresiv, dar total neinspirat, pe două fronturi noi:
1. Asaltul dezlănțuit la adresa omului care are cea mai buna cotă electorală din zona adversarilor PSD: președintele Iohannis. Aici Dragnea direct și prin secunzi au mobilizat cantități uriașe de resurse, având drept paravan și justificare site -uri și alte canale media care au ales deliberat să renunțe la independența editoriala pentru a sluji un interes de partid.
2. Deschiderea unei comunicări agresive pe tot ceea ce înseamnă capturarea resurselor economice ale statului, atât de importante în plățile ce trebuie făcute pentru consultanța străină de care a beneficiat până acum liderul PSD. Prima bătălie a fost pentru formularea legislatiei privind gazele naturale, pentru că în aceste zile sa îl scoată din vizuină pe Darius Valcov, cu țintă precisă: atacul pieței de energie.Cu toate acestea și în ciuda resurselor aruncate în joc, comunicarea PSD este în cădere liberă. Aplicându-se principiul: „de unde nu exista, nici Dzeu nu poate să ceară”, banii și capturarea unor surse de informare nu pot acoperi calitatea extrem de slabă a principalilor comunicatori PSD, dar și a celor care îi consiliază. Aceștia din urmă dețin drept abilități profesionale doar metoda sunatului prin redacții, iar în caz extrem, susținerea represiunii din partea unor instituții ale statului aflate sub control pesedist împotriva celor care nu își aliniază discursul.
Daca in 2016 comunicarea publică era dominată de o serie de doamne extrem de vocale și de agresive, acum acestea sunt îngropate de propria  …inabilitate, dovedită și exersată în mod repetat și public. Gabriela Firea, Olguța Vasilescu, Carmen Dan sunt monumente dedicate conceptului de Așa NU!, in comunicarea publică.
Toate acestea, la pachet cu vocalizele exagerate ale unor formatori de opinie, au făcut ca, la fix doi ani de la preluarea puterii, PSD să înceapă căderea în ceea ce privește construirea unui discurs credibil. Amăgiți de faptul că au un important segment de electorat captiv, pesedistii nu par a se trezi din pumnii în care sunt ținuți de proprii comunicatori. Iar liderul adversarilor PSD pare a fi însăși Viorica Dancilă.
Dacă până acum o serie de canale media erau aliniate la aceeași linie de comunicare anti abuz – linie confortabila pentru PSD, odată cu plecarea Codruței Kovesi din fruntea DNA, o serie de comunicatori din presă vor ieși din linia partidului de guvernământ. Iar Dragnea și ai lui se vor vedea în ajunul luptei electorale în situația complicata de a baga mana mult mai adânc în buzunar pentru păstrarea aliaților. Dar, cel mai probabil, odată valul anti PSD format in comunicarea publică, personaje precum Dancilă, Vâlcov sau alte produse ratate ale politicii de cadre vor fi măcelărite chiar de către cei care îi susțineau odată.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *