Scandal mediatic de proporții la Amazon – compania acuzată că vinde informații confidențiale
Amazon face subiectul unui scandal mediatic de proporții după ce personalul companiei a fost acuzat că vinde informații confidențiale despre clienții săi către terțe părți. La rândul lor, aceste terțe părți sunt formate în marea lor majoritate din vânzători online din China care cumpără datele pentru a câștiga un avantaj față de concurenți și a crește vânzările în magazinul online.
Amazon a confirmat că investighează aceste acuzații. Totodată o parte dintre angajații companiei ar fi primit sume considerabile de bani (de la 80$ la aproape 2000$) petru a șterge recenzii negative. Pe Amazon, clienții pot cumpăra produse vândute direct de către companie, precum și bunuri de la alți comercianți terți.
Potrivit unui raport al Wall Street Journal, retailerului vând adesea date interne și alte informații confidențiale, de obicei prin intermediari, către comercianții care își vând bunurile pe site-ul gigantului american. Datele vândute de angajați includ adresele de e-mail ale clienților care au lăsat recenzii sau comentarii negative.
Angajații ar vinde, de asemenea, date interne confidențiale cum ar fi cuvintele cheie pe care clienții le folosesc în mod obișnuit pentru a căuta anumite articole pe Amazon. Acest lucru permite vânzătorilor să construiască descrieri de produse care vor fi amplificate în rezultatele căutării, permițându-le să țintească un număr mai mare de persoane. Această practică este interzisă de Amazon și reprezintă o încălcare evidentă a politicii companiei.
Amazon a lansat ancheta în luna mai a acestui an. Firma are aproximativ 560.000 de angajați în întreaga lume. Un purtător de cuvânt al companiei a confirmat că există o investigație aprofundată în legătură cu acest subiect. Totodată, Amazon va lua în considerare închiderea conturilor, ștergerea recenziilor și reținerea fondurilor de la vânzătorii descoperiți că ar fi efectuat astfel de practici neloiale.
Articole asemănătoare
Plimbările românilor s-au mutat în cartiere. Cum a modificat pandemia tiparele de călătorie ale oamenilor
Paradoxul britanic: audiențele au crescut, însă încrederea publicului în presă s-ar eroda
OpenAI vrea să se ravanșeze față de presa din SUA și va oferi milioane de dolari publicațiilor locale
Recomandările redacției: Elon Musk, midterms, schimbările climatice și „quiet quitting”
Legile GDPR împiedică Facebook să-și lanseze serviciul de dating