Satya Nadella avertizează că monopulul Google va afecta viitoarele motoare de căutare AI
Satya Nadella s-a prezentat în fața unei instanțe din SUA pentru a depune mărturie în procesul antitrust deschis de Departamentul de Justiție împotriva Google. Șeful Microsoft a declarat că Bing nu poate concura cu Google pentru că – printre altele – Bing este mult mai slab decât competitorul său și a avertizat cu privire la efectele din domeniul căutărilor cauzate monopolul Google, mai ales în contextul folosirii inteligenței artificiale.
Întrebat de avocații DOJ ce ar însemna pentru compania sa un contract cu Apple, similar cu cel încheiat de Google, Nadella a răspuns, conform The Verge, că „ar fi o schimbare radicală” a situației actuale. Într-o remarcă ușor amuzantă, șeful Microsoft a spus că internetul de azi este, în fapt, „internetul Google”.
Reiterând idea că Microsoft este dispusă să ofere Apple termeni mult mai buni decât Google, fiind chiar dispusă să piardă 15 miliarde pe an, Nadella a subliniat faptul că cel mai important aspect pentru un motor de căutare este să fie implicit pentru cât mai multe produse din piață.
Motivul este simplu. Cu cât mai multă lume folosește un motor de căutare cu atât acesta devine mai bun pentru că poate învăța din căutările utilizatorilor. Datele sunt folosite pentru îmbunătățirea serviciului, lucru ce se traduce în rezultate mai exacte, iar asta va stârni interesul agenților de publicitate, care vor vrea să fie prezenți în lista de rezultate – fix cum se întâmplă pe Google acum.
Nadella a declarat că un contract cu Apple ar grăbi acest proces pentru Bing, iar serviciul va putea „să ajungă la calitatea Google”. Șeful Microsoft a mai adăugat, citează The Verge, că Apple nu renunță la contractul cu Google pentru că se teme de reacția gigantului tech dacă motorul său de căutare nu mai este implicit în web browserul Safari. Mai exact, Google s-ar folosi de celelalte produse ale sale ( în special Gmail și YouTube) pentru a încuraja utilizatorii să descarce și să folosească Chrome, fapt ce ar însemna că Apple riscă să piardă oamenii care folosesc Safari.
Discuția nu s-a oprit aici. Șeful Microsoft a dorit să vorbească despre viitorul căutărilor pe internet și a dechis subiectul integrării inteligenței artificiale generative în motoarele de căutare. Noua tehnologie are, însă, nevoie de acces la datele publice pentru a se antrena, pentru a înțelege conținutul și pentru a ghida utilizatorii acolo unde aceștia au nevoie.
Această agregare masivă de date publice îngrijorează publisherii, care nu doresc ca programele AI să aibe acces neîngrădit la informațiilor lor. Teama exprimată de Nadella se referă la viitoarele contracte exclusiviste pe care Google le poate încheia, astfel încât doar programele AI ale acesteia să aibă acces la datele site-urilor. Parțial, acest proces a început deja.
„Acum, când mă întâlnesc cu publisherii, aceștia îmi spun: «Google ne va face un contract, care va fi exclusiv, iar voi trebuie să vă ridicați la nivelul lor». Principala mea grijă acum, în afară de entuziasmul meu precoce cu privire la o oportunitate pe care am putea-o avea, este: oare această situație va fi un coșmar și mai mare pentru a face progrese în domeniul căutării?”, a declarat Satya Nadella, conform The New York Times.
Șeful Microsoft spune că aceste contracte ar permite Google să domine și viitoare generație a sectorului motoarelor de căutare, la fel cum a făcut-o până acum.
1 Comentariu
Articole asemănătoare
Congresul american a trimis citații pentru marile companii de social media în legătură cu evenimentele din 6 ianuarie
Moarte suspectă la TVR. Un angajat s-ar fi aruncat de pe clădirea televiziunii
Home Alone 2.0 – o zi din viața lui Kevin cu Google Assistant
Site-ul Digi24 rămâne fără conducere editorială: Dan Turturică, adjunctul său și alți doi jurnaliști, concediați
China nu vrea să ofere acces jurnaliștilor la zona unde sunt liliecii care au produs Covid-19