Rusia blochează accesul la variantă în rusă a publicației The Moscow Times, din cauza relatărilor despre război

Rusia, prin autoritatea de supraveghere a comunicațiilor de stat Roskomnadzor, a blocat accesul intern la varianta în rusă a publicației The Moscow Times.

Anunțul a fost făcut chiar de site-ul de știri, care susține că publicul de pe teritoriul Federației Ruse are în continuare acces la varianta în limba engleză, dar și la varianta în limba rusă prin intermediul unui VPN. Decizia Roskomnadzor vine în contextul unei cereri formulate de Procuratura Generală pe 12 aprilie.

The Moscow Times nu a fost încă informată cu privire la deciziia Procuraturii, dar baza de date a Roskomnadzor motivează ordinul prin publicarea unui articol, pe 4 aprilie, despre polițiștii care refuză să lupte în Ucraina și se întorc în Rusia. Un instrument de urmărire a traficului de pe site a detectat pentru prima dată întreruperi de acces la numele de domeniu themoscowtimes.com/ru din Rusia mai devreme în cursul zilei de vineri.

Amintim că MT nu ar fi prima instituție sau personalitate media care să aibă parte de repercursiuni din partea autorităților pentru această informație: Mikhail Afanasyev, redactorul-șef al publicației Novy Focus, a fost reținut pe 13 aprilie, din cauza unui articol privind refuzul jandarmilor ruși de a lupta în Ucraina. Acesta riscă  zece ani de închisoare pentru acuzația de publicare a ”fake news” despre armată.

Cel puțin alte 40 de site-uri web interne și străine au fost blocate de la începutul războiului, pe 24 februarie. Rusia amenință cu pedepse dure orice persoană sau instituție media care se abate de la narativul oficial al Moscovei, conform căruia activitatea militară din Ucraina nu este un război, ci o ”operațiune militară specială”.